drukuj

wyróżnienie

Zdjęcie Previous 4 z 8 Następne
wyróżnienie autor: Arch0n Zdjęcie pochodzi z: Zwycięzcy Foto Day w Bibliotece Wojewódzkiej
  • I miejsce
  • II miejsce
  • III miejsce
  • wyróżnienie
  • wyróżnienie
  • dostrzeżone
  • dostrzeżone
  • dostrzeżone
Serwis MM Zielona Góra powstał po to, abyśmy jako mieszkańcy Zielonej Góry oraz powiatu zielonogórskiego mieli własną przestrzeń, w której możemy opublikować artykuł, poinformować innych o ciekawym wydarzeniu. Jest to portal zielonogórzan, tworzony przez nich samych! Możemy tu pisać artykuły, dodawać galerie zdjęć, informować o spotkaniach czy imprezach. Charakteryzuje nas mikro-lokalność, więc śmiało informujmy się nawzajem o wszystkim, co nas dotyczy i o tym, czym żyjecie Wy, Wasi bliscy lub czym żyje cała Zielona Góra: dziurach w osiedlowej drodze, udanym spotkaniu lokalnego stowarzyszenia, świetnych urodzinach, imprezie w pobliskim pubie, wypadku w centrum miasta. Teraz każdy z nas może być dziennikarzem, dzięki MM Zielona Góra łatwo dotrzemy do rzeszy odbiorców, a materiały z tego serwisu będą trafiały również na łamy Gazety Lubuskiej oraz do serwisu gazetalubuska.pl. Jeśli potrzebujesz pomocy, podpowiedzi – jesteśmy do Twojej dyspozycji. Bądźmy w kontakcie! Zespół MM Zielona Góra Magda Weidner (mweidner@gazetalubuska.pl) Anna Szmytkowska (mszmytkowska@gazetalubuska.pl)
Redakcja MM
Autor:Redakcja MMgg: GG12918332 lub 6947306

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
Igor Skrzyczewski
Igor Skrzyczewski czw., 2010-06-10 22:35

Huraaaaaaa!

Alchem rulez! Od kilku dobrych lat robi dobre foty! nawet sie kiedyś wystaw parę zrobiło koledze! Świetnie, że się stary rozwijasz! Tak trzymać !!! Pozdrawiam!

Igor Skrzyczewski
Lucyna
Lucyna czw., 2010-06-10 22:47

No cieszę się bardzo i

No cieszę się bardzo i dziękuję
Jestem już trzecim laureatem w rodzinie FD=) i najważniejsze,że fotografia zrobiona została mallutkim aparacikiem pożyczonym od córki ( aparacik to też wygrana=)
Gratuluję wszydtkim zwycięscom i wszystkim uczestnikom!

Lucyna
Bogusia
Bogusia czw., 2010-06-10 22:49

Gratuluję !

Wybrano świetne zdjęcia. Gratuluję nagrodzonym i wyróżnionym.

B.H.-D.
krzysia
krzysia czw., 2010-06-10 23:16

Dziękuje, jest to dla mnie

Dziękuje, jest to dla mnie wielkie wyróżnienie, gratuluje nagrodzonym :)))

krzysia
Tomasz Dominiak
Tomasz Dominiak czw., 2010-06-10 23:32

Gratulacje.

Gratulacje dla wszystkich nagrodzonych i wyróżnionych. Ciesze się, że mogłem brać udział w tej imprezie i czekam na następną.Pozdrawiam

Tomasz.D http://zgfoto.hekko.pl/
Bogusław Strzegowski
Bogusław Strzegowski czw., 2010-06-10 23:40

Dziękuję bardzo.

Dziękuję bardzo, cieszę się że udało mi się dotrzymać kroku najlepszym. Pozdrawiam

http://zgfoto.hekko.pl/ http://www.fotoferia.pl/u/hagall
Arch0n
Arch0n czw., 2010-06-10 23:52

A mi się to zdjęcie Alchema

A mi się to zdjęcie Alchema akurat najmniej podoba ;p Hmm, oczekiwanie, nie mam głowy do tytułów :(

_____________________________________________ "Koniec prawie zawsze jest początkiem ..."
Marek Pakoński
Marek Pakoński pt., 2010-06-11 07:49

Ja powiem tak

@Arch0n:

Inaczej się ogląda zdjęcia na MM-ce, w powiązaniu z całą galerią, a inaczej w trybie pełnoekranowym w połączeniu z całą masą innych zdjęć. Mnie to zdjęcie Alchema na MM-ce wcale nie ruszyło. Ale podczas przeglądania konkursowego już tak.

-> Polecam myślenie. Wymagam go od wykształconych ludzi. /// Lubisz dobre electro? Słuchaj audycji Electrohead: https://www.facebook.com/ElectroheadZG <-
Arch0n
Arch0n pt., 2010-06-11 09:47

wiadomo, szczegóły są bardzo

@Marek Pakoński:

wiadomo, szczegóły są bardzo ważne, dlatego ubolewam nad tak małymi rozmiarami tych zdjęć w serwisie :(

_____________________________________________ "Koniec prawie zawsze jest początkiem ..."
Ange24
Ange24 pt., 2010-06-11 00:32

Gratuluje wszystkim nagrodzonym i wyroznionym!!

Szczególnie gratuluje Alchemowi - to zdjęcie oddaje istotę biblioteki, bardzo mi się podoba, Lucynie - bardzo ciekawe ujecie, Archonowi - fajne zdjęcie, chociaż ja akurat nie zinterpretowałabym go w taki sposób jak jury.
PEWNIE TERAZ SIĘ NARAZE
Natomiast jeżeli chodzi o zdjęcie pt. "Oko w oko z literą języka" Pana Bogusława Strzegowskiego to moim zdaniem jest ono niezgodne z zamysłem konkursu Foto Day, ponieważ jak słusznie zauważył moderator Pan Marek Pakoński jest przerobione poprzez doklejenie fragmentu z innego zdjęcia czyli jest po prostu foto montażem, tak samo zresztą jak zdjęcie 1 i 10 z tej galerii Pana Bogusława.
Ten temat był już na mm-ce poruszany i wydawało się (przynajmniej mi), że zgodzono się z twierdzeniem, że zdjęcia powinny być naturalne.
Uważam (nie wiem jak inni mm-kowicze) że konkursy foto day nie powinny być konkursami dla grafików komputerowych, tylko dla ludzi lubiących fotografować (zarówno amatorów jak i profesjonalistów), ludzi którzy bez względu czy znają programy do obróbki fotograficznej czy nie, chcą pokazać fotografowane obiekty i ludzi w ciekawy sposób , nie przekłamując jednak rzeczywistości

Wiem, że teraz inni nie zostawią na mnie suchej nitki, ale chciałam wyrazić swoje zdanie

Pozdrawiam

Marek Pakoński
Marek Pakoński pt., 2010-06-11 07:46

Nie, nie, nie

@Ange24:

Nigdzie przed konkursem nie pisaliśmy, że zdjęcia mają być nieprzerobione. To raz.
Dwa - Zdjęcia Bogusława były przerobione bardzo delikatnie i ze smakiem.
Trzy - jury się spodobały. I tyle.
Nie jest to zachęta do przerabiania zdjęć. Po prostu Bogusław zaryzykował, spróbował... I opłaciło się.

-> Polecam myślenie. Wymagam go od wykształconych ludzi. /// Lubisz dobre electro? Słuchaj audycji Electrohead: https://www.facebook.com/ElectroheadZG <-
Ange24
Ange24 pt., 2010-06-11 10:48

Propozycja

@Marek Pakoński:

Panie Marku ja wyrażam po prostu swoje zdanie na ten temat. Oczywiście jurorom się spodobało i tyle. Tylko moim zdaniem konkursy Foto Day maja pokazać umiejętność fotografowania, czy osoba potrafi dobrze ustawić aparat, czy ma dobre oko, czy potrafi zauważyć ciekawy kadr, a nie umiejętności przerabiania zdjęć. Jeżeli osoby w jury są zwolennikami przerobionych zdjęć proponuje żeby już po następnym Foto Day ogłosić 2 konkursy - pierwszy dla miłośników fotografowania i publikacji naturalnych zdjęć, drugi - dla miłośników fotografii i grafiki komputerowej. Uważam że jest to do zrobienia i dlatego BARDZO, BARDZO, BARDZO proszę panów moderatorów o taką możliwość. Uważam że wtedy nikt nie byłby pokrzywdzony, myślę że wszyscy mm-kowicze chętnie popatrzyli na fajnie i umiejętnie przerobione zdjęcia, a jednocześnie dałby to większą szansę dla tych którzy po mimo, ze posiadają w sobie umiejętność ryzykowania to nie posiadają programów do obróbki graficznej lub nie są profesjonalistami w ich obsłudze.

Marek Pakoński
Marek Pakoński pt., 2010-06-11 11:07

Ange24...

@Ange24:

Jury nie jest zwolennikami zdjęć przerabianych, tylko DOBRYCH. A zdjęcia Bogusława były dobre.
Poza tym - tak, jak napisał sam Bogusław - w dobie fotografii cyfrowej NIE MA zdjęć nie przerabianych. Korekta jasności i kadrowanie w programie jest również przeróbką.

-> Polecam myślenie. Wymagam go od wykształconych ludzi. /// Lubisz dobre electro? Słuchaj audycji Electrohead: https://www.facebook.com/ElectroheadZG <-
Bogusław Strzegowski
Bogusław Strzegowski pt., 2010-06-11 10:32

Oszukałem jury???

@Ange24:

Droga Pani Ange24, bardzo przepraszam że moje zdjęcie zostało nagrodzone.

Gdyby nie wyjaśnienie ze strony Redaktora Marka Pakońskiego, pewnie za chwilę ktoś by stwierdził że oszukałem jury. Kilka słów wyjaśnienia przyda się pewnie aby na przyszłość nie robić problemu jeśli go nie ma.

Po pierwsze nie jestem grafikiem komputerowym, a elektrykiem i spawaczem.

Po drugie jestem amatorem fotografii i lubię fotografować.

Po trzecie, pewnie jak większość amatorów, znam niestety programy do obróbki zdjęć.

Po czwarte - regulamin i jeszcze raz regulamin

Po piąte, podstawowa obróbka: zmiana kontrastu, korekcja gamma, nasycenie, wybiórcza zmiana kolorystyki itp. są również przekłamaniem rzeczywistości

Po szóste - fotografowanie niektórych obiektów np. światła w ruchu na długich czasach, również przekłamuje rzeczywistość

Po siódme - co powiemy tym którzy robią fotografię otworkową, anamorficzną, infra red, HDR i techniki szlachetne - oni też przekłamują rzeczywistość

To teraz po podsumowaniu proszę zobaczyć co Pani pozostało i ułożyć do tego odpowiedni regulamin. Pozdrawiam

http://zgfoto.hekko.pl/ http://www.fotoferia.pl/u/hagall
Ange24
Ange24 pt., 2010-06-11 11:36

Panie Bogusławie

@Bogusław Strzegowski:

W żadnym wypadku nie powinien Pan przepraszać że Pana zdjęcie zostało nagrodzone!!! Uważam że nie oszukał Pan jury, ponieważ osoby w nim zasiadające lubią przerabiane zdjęcia, wiemy to z poprzednich konkursów Foto Day.

Pisze Pan, że nie jest z zawodu grafikiem komputerowym, ale w tej sytuacji nie ma to znaczenia kim Pan jest z zawodu. Widać że ma Pan talent, dlatego uważam, że Pan i podobne osoby na mm-ce powinny mieć możliwość
pokazywania w pełnej krasie swoich umiejętności w oddzielnym konkursie Foto Day dla tych którzy tez potrafią przerabiać zdjęcia. Wtedy w takim gronie rywalizacja byłaby uczciwa i ciekawa.

Panie Bogusławie muszę pana zaskoczyć, nie wszyscy maja programy graficzne do obróbki zdjęć na swoich domowych komputerach, poza tym Ci którzy się z nimi zetknęli nie koniecznie muszą być w tym dobrzy.
Moim zdaniem umiejętność przeróbki graficznej zdjęć to osobna umiejętność nie związana ściśle z umiejętnością fotografowania. To dlatego uważam że powinien być osobny konkurs.

Jeżeli chodzi o regulamin, to brak określenia w nim czy zdjęcia mogą być przerabiane jest jego słaba stroną. Ale to tylko moja subiektywna opinia. Rozumiem, że nie można wszystkiego, każdej kwestii regulować regulaminem, ale kwestia przerobienia zdjęcia to istotna kwestia.

Pisze Pan w komentarzu, cyt.
"Po piąte, podstawowa obróbka: zmiana kontrastu, korekcja gamma, nasycenie, wybiórcza zmiana kolorystyki itp. są również przekłamaniem rzeczywistości
Po szóste - fotografowanie niektórych obiektów np. światła w ruchu na długich czasach, również przekłamuje rzeczywistość
Po siódme - co powiemy tym którzy robią fotografię otworkową, anamorficzną, infra red, HDR i techniki szlachetne - oni też przekłamują rzeczywistość"
Muszę przyznać, że wiele pojęć, które Pan przytoczył i sposobów fotografowania jest dla mnie czarną magią. Pana wiedza moim zdaniem świadczy o tym, że nie jest Pan amatorem tyko (jeśli nie kształcił się Pan w tym kierunku), ze jest Pan profesjonalistą samoukiem.

Poza tym niech Pan mi wybaczy i nie obraża się na mnie ale Pana przerobione zdjęcia w tej galerii pokazują inną nierealną rzeczywistość. Bo jak można powiedzieć że zdjęcie zostało subtelnie przerobione gdy to co widzimy na zdjęciu nie istnieje i nigdy nie istniało w rzeczywistości. Dla mnie przeróbka subtelna to taka w której np. wyostrzamy kolory, przedłużamy padający promień światła, itp.
Prawdziwym hitem przeróbek graficznych w Pana galerii jest zdjęcie 1 i 10. W tych przypadkach także nie można powiedzieć, ze subtelnie zostały przerobione. Bo zmiana położenia względem siebie dwóch obiektów (np. zdjęcie 1) czyli budynku i pomnika K.C. Norwida jest dla mnie OGROMNĄ ingerencją w zdjęcie.

Pozdrawiam

Alchem
Alchem pt., 2010-06-11 14:05

W obronie Bogusława

@Ange24:

Widać, że nie wszyscy chyba przeczytali komentarze pod galerią Bogusława. Sam na początku byłem zmylony pierwszym zdjęciem w tej galerii, ale to nie jest fotomontaż tylko pomysłowe wykorzystanie filtra jako lustra, w którym odbija się pomnik Norwida (jeśli się mylę to proszę mnie poprawić). Z tego co znam Bogusława i jego prace to wiem, że nie jest on zwolennikiem przeróbek, a raczej eksperymentuje podczas robienia zdjęć. Nie można więc powiedzieć, że jego zdjęcia nie odzwierciedlają rzeczywistości, ale są czasami raczej artystycznymi abstrakcjami. Ange24 - czy nieprzerobione zdjęcie odbicia w lustrze będzie dla ciebie odzwierciedlało rzeczywistość? ;)

www.PamiatkaSlubu.com :: www.zone-a.com :: www.maschinenbeat.of.pl
Ange24
Ange24 pt., 2010-06-11 16:48

Tak jak napisałam w

@Alchem:

Tak jak napisałam w odpowiedzi pod komentarzem Pana Bogusława, jeżeli jest to odbicie przez filtr czyli specjalna technika fotografii to w porządku nie jest to ogromne naginanie rzeczywistości, ale jet to zdjęcie bardziej artystyczne niż wprost.. Tak jak napisałeś artystyczna abstrakcja. Uważam że takie zdjęcia też są bardzo fajne.
Uważam, że Pan Bogusław ze swoją wiedzą i umiejętnościami zalicza się na mm-ce do fotografów z wyżej półki, dlatego 2 konkursy byłby dobrym pomysłem.
Pozdrawiam

Bogusław Strzegowski
Bogusław Strzegowski pt., 2010-06-11 14:13

Pani Ange24

@Ange24:

Fotografia nr1 przedstawia budynek biblioteki w tle, oraz na pierwszym planie filtr trzymany palcami, na którym widać odbicie popiersia zza moich pleców. Robię zdjęcie prawą ręką, trzymając w lewej filtr. Zdjęcie jest zrobione na czarno-białe, żeby nie było widać jaki kolor miał filtr. GDZIE ZATEM JEST TA OGROMNA INGERENCJA W ZDJĘCIE??????????

http://zgfoto.hekko.pl/ http://www.fotoferia.pl/u/hagall
Arch0n
Arch0n pt., 2010-06-11 14:56

Ja również staję po stronie

@Bogusław Strzegowski:

Ja również staję po stronie pana Bogusława, bo jeżeli chodzi o przeróbki to każdy aparat cyfrowy jest narzędziem, które samo w sobie dokonuje tych niechcianych przez panią przeróbek. I oczywiście fotograf ma na to wpływ, więc przerabia zdjęcia :o

Fotografowanie dziwnie ułożonych przedmiotów, które nie odzwierciedlają takiej rzeczywistości jaka jest to nie przeróbka, lecz zdjęcie, które oszukuje umysł człowieka. To po prostu dobry zabieg artystyczny.

Jeżeli mówimy o przeróbkach to tutaj jedynie w chodzą chyba kolaże, klonowanie jakiś obszarów itp.

Podstawowa obróbka graficzna o jakiej mówi pan Bogusław, czyli zabawa kolorami jest jak najbardziej dopuszczalna.

_____________________________________________ "Koniec prawie zawsze jest początkiem ..."
Ange24
Ange24 pt., 2010-06-11 16:41

Jeżeli zdjęcie nr 1 zostało

@Bogusław Strzegowski:

Jeżeli zdjęcie nr 1 zostało zrobione z użyciem filtra i jest odbiciem lustrzanym to nie jest to przerobione zdjęcie w programie graficznym(zatem przepraszam że źle oceniłam) , tylko niech mi Pan powie bo się na takiej technice robienia zdjęć nie znam, skąd na tym zdjęciu wzięła się "taka jakby obręcz", który to fragment pomnika Norwida się odbił, a może odbił się fragment tego filtru. Po prostu nie wiem i dlatego się pytam.

Niestety mam w dalszym ciągu wątpliwość, może także niesłuszną, czy zdjęcia Oko w oko z literą języka (nr 6) i Norwidowski matrix (nr 10) to także odbicie poprzez filtr.
Moim zdaniem to przeróbki
Ale mówię ja jestem faktycznym amatorem fotografii i chciałabym czuć że konkursy FD są także dla mnie

Panie Bogusławie chciałabym poznać Pana opinię na temat mojej propozycji, żeby po następnym FD zostały ogłoszone 2 konkursy, tak jak wyżej wspominał jeden dla wielbicieli fotografowania i publikacji zdjęć bez przeróbek a drugi dla wielbicieli fotografii także tej artystycznej czyli z użyciem programów graficznych. Moglibyśmy zrobić założenie (to tylko propozycja) na początek że każdy uczestnik mógłby brać udział w obydwu konkursach.

Pozdrawiam

Bogusław Strzegowski
Bogusław Strzegowski pt., 2010-06-11 17:00

Obręcz...

@Ange24:

Obręcz to filtr. Fotki 6 i 10 są połączeniem dwóch fotografii w jedną, wszystkie zrobione na FD. Tak to fotomontaże. Co do Pani propozycji, to jestem sceptyczny. To tak jakbyśmy w szkole w pewnej klasie, kilku uczniów oceniali osobno, zaniżając im oceny, gdyż stać ich na więcej. Każdy ma równe szanse, a ja też zaczynałem od niewiedzy. Proszę zwrócić uwagę że to nie ma sensu - Pani Lucyna zrobiła fajną reporterską, klasyczną fotkę i zdobyła 2 nagrodę. Zatem można, a po za tym to tylko zabawa. Pozdrawiam

http://zgfoto.hekko.pl/ http://www.fotoferia.pl/u/hagall
Ange24
Ange24 pt., 2010-06-11 17:10

Odnosząc się do Pana słów:;

@Bogusław Strzegowski:

Odnosząc się do Pana słów:; "To tak jakbyśmy w szkole w pewnej klasie, kilku uczniów oceniali osobno, zaniżając im oceny, gdyż stać ich na więcej". - nie moge się z Panem w tych słowach zgodzić, ponieważ 2 konkursy spowodowałby, że w obu można by lepiej ocenić umiejętności i zdolności zarówno jednej grupy jak i drugiej. Moim zdaniem nie ma tu konfliktu tylko wręcz uzupełnienie tego co już jest o nowy element.
Pozdrawiam

Arch0n
Arch0n sob., 2010-06-12 21:24

tylko gdzie się zaczynają i

@Ange24:

tylko gdzie się zaczynają i gdzie kończą granice tych grup? ;) Takie rozwiązanie jest mało realne i sprawiedliwe jak dla mnie

_____________________________________________ "Koniec prawie zawsze jest początkiem ..."
W.W.
W.W. pt., 2010-06-11 12:19

Moje trzy grosze

Panie Bogusławie.
Pana zdjęcie bardzo mi się podoba.To po pierwsze.
Dyskusja dotyczy FD(tak zrozumiałem p.Ange 24) a nie problemów związanych
z "przekłamaniem rzeczywistości".To po drugie.
I po trzecie.Robiąc fotomontaż nie musimy fizycznie uczestniczyć w FD.Wystarczy
odpowiednia wyobrażnia.Tylko czy takie dzieło może uczestniczyć w konkursie FD?

Bogusław Strzegowski
Bogusław Strzegowski pt., 2010-06-11 14:19

Panie W.W.

@W.W.:

Nie zgadzam się z Panem. Pani Ange24, wyraźnie porusza wątek "przekłamania rzeczywistości", więc jest on jednym z tematów dyskusji. Nie zgadzam się również z tym ostatnim. Trzeba być na FD, gdyż nawet fotomontaże muszą zawierać materiały wykonane w miejscu i w czasie gdzie odbywa się FD i nic po za tym - regulamin!!!

http://zgfoto.hekko.pl/ http://www.fotoferia.pl/u/hagall
Marek Pakoński
Marek Pakoński pt., 2010-06-11 13:06

...

Punkt 4 regulaminu Foto Day (http://www.mmzielonagora.pl/artykul/regulamin-imprezy-fotograficznej-fot...) brzmi: "Każdy uczestnik Foto Day może zamieszczać zdjęcia z odbytej imprezy w mmce" - czyli istnieje wymóg bycia fizycznie na imprezie.
Nie wprowadziliśmy żadnych obostrzeń dotyczących zdjęć - a zatem przerabiane były dopuszczalne. Nawet przerobione totalnie. Co nie znaczy, że były promowane.
...
Ange24, piszesz że "osoby zasiadające (w jury) lubią przerabiane zdjęcia, wiemy to z poprzednich konkursów Foto Day.". I to jest dla mnie najbardziej dziwne. Bo ani dyrektor Buck, ani Wojtek Waloch nigdy przedtem nie byli w jury FD. A ja byłem raz - w drukarni. Zaś najczęściej jurorujący Paweł Janczaruk NIE LUBI przerabianych zdjęć.
...
Ze swej wiedzy fotograficznej powiem tak: zdjęcie nigdy nie pokazuje rzeczywistości. Jest jej obrazem. To, co pokazuje już dawno znikło i jest tak samo nierzeczywiste, jak ten sam widok namalowany pędzlem, czy ołówkiem. Deformację rzeczywistości zapewnia nie tylko obiektyw, klisza czy matryca, ale sposób zapisu (konwersja jpg). Rzeczywistość nie składa się przecież z drobnych kropeczek - a z nich przecież składa się zdjęcie. Kwestią filozoficzną, ale prawdziwą jest pytanie: czy widzimy rzeczywistość, czy też ją tworzymy? Czy szklanka jest do połowy pełna czy pusta? Czy łyżeczka w szklance z wodą naprawdę łamie się w pół i wykrzywia? Czy zatem zdjęcie "czyste" jest prawdziwsze, niż zdjęcie "przerobione"? Przecież kiepski aparat zaburza kolory, pokazuje rzeczywistość inna, niż była? To temat na osobny artykuł, na dodatek napisany przez kogoś, kto się lepiej zna na tym, niż ja.
...
Wracając do tematu głównego - uważam, że jakiekolwiek obostrzenia i dzielenie na kategorie: przerobione i nieprzerobione kłóci się jednak z ideą FD. Czy poprawienie kontrastu to przeróbka?
Owszem, planujemy kiedyś zrobić taki konkurs "czystych zdjęć" dla wszystkich. Za jakiś czas.
...
Pamiętajcie. Konkurs jest zabawą dla Was, docenieniem dobrych zdjęć. Każdy, nawet amator z komórką ma szanse. I nie chodzi o przerabianie, tylko oko. I docenienie Waszej aktywności.

-> Polecam myślenie. Wymagam go od wykształconych ludzi. /// Lubisz dobre electro? Słuchaj audycji Electrohead: https://www.facebook.com/ElectroheadZG <-
mminfo.pl
mminfo.pl sob., 2010-06-12 13:01

To zrobić regulamin dla amatorów i profesjonalistów. Dopracować

@Marek Pakoński:

je tylko by były bardziej precyzyjne. Wtedy nie będzie zbędnych niedomówień.

www.mminfo.pl (domeny na sprzedaż)
chmielu
chmielu pt., 2010-06-11 13:52

Gratki

Gratuluje zwycięzcą i wyróżnionym :)
Szkoda, że nie mogłem być tam z Wami bo temat był bardzo ciekawy.
Może następnym razem się uda :)
więc do zobaczenia

Alchem
Alchem pt., 2010-06-11 14:10

Dziękuję! :)

Po raz kolejny dziękuję bardzo jury i użytkownikom za docenienie moich prac. To dla mnie ogromne wyróżnienie. pozdrawiam

www.PamiatkaSlubu.com :: www.zone-a.com :: www.maschinenbeat.of.pl
Bogusław Strzegowski
Bogusław Strzegowski pt., 2010-06-11 14:26

Nie masz racji Marku.

Pkt. 4 oznacza dokładnie że można zamieszczać zdjęcia z konkretnej imprezy, czyli FD, a nie innej. A jeśli z FD, to jest ona tylko w jednym czasie i miejscu. A słowo "można" odnosi się tylko do braku przymusu. Regulamin jest ok. Gdyby organizatorzy chcieli wnieść inne zasady albo jakieś obostrzenia, wtedy musieli by stworzyć dodatkowy zapis.

http://zgfoto.hekko.pl/ http://www.fotoferia.pl/u/hagall
Arch0n
Arch0n pt., 2010-06-11 15:06

Panu Markowi chodzi zapewne o

@Bogusław Strzegowski:

Panu Markowi chodzi zapewne o niuanse słowne na jakie się trafia w umowach ;) Punkt czwarty nie określa jaka jest ta impreza i gdzie się odbyła, a jedynie to, że "Każdy uczestnik Foto Day" może zamieszczać zdjęcia na mmce. Pokręcone prawda? ;x Lepiej zostawić takie detale :(

_____________________________________________ "Koniec prawie zawsze jest początkiem ..."
karolipio
karolipio pt., 2010-06-11 15:19

:)

Także gratuluję wyróżnionym i tym, którzy zajęli pierwsze miejsca ;)

Pozdrawiam :)
Marek Pakoński
Marek Pakoński pt., 2010-06-11 16:02

Napisała o nas Biblioteka...

O tu: http://www.wimbp.zgora.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1957...

-> Polecam myślenie. Wymagam go od wykształconych ludzi. /// Lubisz dobre electro? Słuchaj audycji Electrohead: https://www.facebook.com/ElectroheadZG <-
Marek Pakoński
Marek Pakoński pt., 2010-06-11 16:04

Odpowiedzi:

1. Nie publikujemy specjalnych regulaminów do konkursów FD właśnie dlatego, że narzekaliście na zbyt wielki formalizm konkursów FD i że to jest zabawa, a nie World Press Photo.
2. Redakcja jest ostateczną instancją interpretacji regulaminu.
3. W artykule ogłaszającym konkurs były podstawowe informacje dotyczące wymogów - w tym ten określający, że trzeba wysłać od 3 do 5 zdjęć.
4. Nieregulaminowość zdjęć konkursowych proszę zgłaszać PRZED werdyktem jury. Zarzut o nieregulaminowości zdjęć Bogusława oddalam jako nietrafny a tłumaczenia przenosimy na spotkanie bezpośrednie z zainteresowanymi osobami w Redakcji.
...
5. Zaniepokojenie Ange24 oczywiście rozumiem - i na nie odpowiedzi udzieliłem.
...
Dyskusję o przerabianiu zdjęć proponuję przenieść do innego, nowego wątku, bowiem ten wydaje mi się, że powinien służyć chyba czemuś innemu. Proszę o założenie tematu (poprzez nowy artykuł) Ange24, Marek_Zielona lub Bogusława Strzegowskiego - oraz każdą osobę która ma chęć w tej sprawie się wyrazić.
Tam również proponuję wypisać Wasze zastrzeżenia do regulaminu FD oraz sugestie co do prowadzenia kolejnych FD.
...
Jeszcze raz jako uczestnik, organizator i juror gratuluję zwycięzcom i wyróżnionym oraz wszystkim uczestnikom!

-> Polecam myślenie. Wymagam go od wykształconych ludzi. /// Lubisz dobre electro? Słuchaj audycji Electrohead: https://www.facebook.com/ElectroheadZG <-
Ange24
Ange24 pt., 2010-06-11 17:15

W tym momencie uważam zgodnie

W tym momencie uważam zgodnie z sugestią Pana Marka Pakońskiego, ze w tym miejscu zawieszę temat i napisze osobny artykuł pod którym mam naprawdę wielką nadzieję wypowiedzą się inni mm-kowicze.
Pozdrawiam

mminfo.pl
mminfo.pl sob., 2010-06-12 12:59

Ze zdjęciem jak z wierszem. Tylko autor wie, co chce przedstawić

Tak bym ujął cały temat. Te przeprosiny więc są niepotrzene. Przyłączam się do mojego przedmówcy.

www.mminfo.pl (domeny na sprzedaż)
W.W.
W.W. ndz., 2010-06-13 20:20

Usterka?

Jak wejść na drugą i kolejne strony FD.
Pozdrowiam.

HanSolo
HanSolo pon., 2010-06-14 09:55

Gratuluję zwycięzcom konkursu

dużo innych zdjęcia też mi się podobało.
Co do fotomontażu Pana Bogusława - niestety ale uważam że to zdjęcie nie powinno znaleźć się w konkursie chociaż podoba mi się.
Panie Marku, to że nie ma punktu w regulaminie zabraniającego technik fotomontażu w zdjęciach konkursowych o niczym nie świadczy. Ogólnie przyjętym na konkursach fotograficznych jest całkowity zakaz ingerencji w materiał poza obróbka odpowiadającą zwykłej ciemni fotograficznej. Zresztą oto jeden z paragrafów w regulaminie konkursu GrandPressPhoto:

Art. 10.
Obróbka zdjęć przesłanych na konkurs może polegać jedynie na działaniach odpowiadających zabiegom stosowanym w ciemni fotograficznej, polegających na rozjaśnianiu, kontrastowaniu, redukcji koloru, wypalaniu. Wszelkie inne zmiany, a zwłaszcza fotomontaż, są niedopuszczalne. Zdjęcie nie spełniające wymagań konkursowych zostanie zdyskwalifikowane.

Oczywiście wiem że nasz konkurs to nie GrandPressPhoto ale raczej ogólnie przyjętych reguł należałoby się trzymać. Nie jesteśmy Stanami Zjednoczonymi gdzie wszystko co nie jest jednoznacznie zabronione jest dozwolone (dlatego instrukcja do smoczka dla dziecka zajmuje tam 90 stron A4 plus 40 zdjęć).

Dlatego wnioskuję o stworzenie dodatkowej kategorii konkursu w której nagradzane będą zdjęcia zmontowane cyfrowo i od razu proszę o wyróżnienie zdjęcia Pana Bogusława.
Niestety ale w tym konkursie to zdjęcie stworzyło nieuczciwą konkurencję

karolipio
karolipio pon., 2010-06-14 11:25

...

@HanSolo:

Ale nawet ten fotomontaż nie zdobył pierwszego miejsca tylko trzecie, czyli od zdjęcia Bogusława, wg jury, były lepsze, więc o co właściwie chodzi? :/
Tworzenie jakiś kategorii, uważam za nieco bezsensowne, wtedy to dopiero będzie rywalizacja konkursowa. Porównywanie konkursu z FD do jakichkolwiek całkiem profesjonalnych konkursów mnie trochę rozbawiło ;)
Tu są takie zasady, taki a nie inny regulamin obowiązuje - i mi on w całości odpowiada. Dlatego mam nadzieję, że moderatorzy nie zaczną tworzyć jakiegoś mega profesjonalnego regulaminu z konkursem. Wtedy to już nie będzie, po prostu, fajna impreza na której można się dowiedzieć ciekawych rzeczy i zrobić zdjęcia, pokazać je innym. Impreza całkiem zacznie się kręcić wokół konkursu.

Pozdrawiam :)
Lucyna
Lucyna wt., 2010-06-15 15:55

...a kiedy i gdzie następny

...a kiedy i gdzie następny FD?=)

Lucyna
Marek Pakoński
Marek Pakoński śr., 2010-06-16 10:35

Robi się :)

@Lucyna:

Będzie ciekawy i otwarty dla wszystkich... I w Zielonej Górze :) Ale za wcześnie by mówić o terminie...

-> Polecam myślenie. Wymagam go od wykształconych ludzi. /// Lubisz dobre electro? Słuchaj audycji Electrohead: https://www.facebook.com/ElectroheadZG <-
Arch0n
Arch0n wt., 2010-06-15 21:25

To prawda, co konkurs to nowe

To prawda, co konkurs to nowe dyskusje i komentarze dotyczące oceniania. Przydałaby się informacja na temat tego jakie są reguły konkursu odnośnie samych zdjęć, Jak wiemy różnych technik robienia zdjęć, a nawet nurtów artystycznych w fotografii jest dużo. Jak wiadomo, każdy lubi bardziej pewne rzeczy, a pewne mniej lub w ogóle ;)))

_____________________________________________ "Koniec prawie zawsze jest początkiem ..."
Marek Pakoński
Marek Pakoński śr., 2010-06-16 10:34

UWAGA zwycięzcy i wyróżnieni w konkursie Foto Day w Norwidzie!!!

Krzysia, Alchem, Lucyna, Bogusław Strzegowski, Arch0n! Wręczenie nagród odbędzie się jutro, 17 czerwca br. o godz. 18.00 w sali dębowej Biblioteki, przed benefisem Czesława Sobkowiaka! Nagrodami są zestawy książek: o fotografii, albumy o Zielonej Górze oraz inne wydawnictwa :)

-> Polecam myślenie. Wymagam go od wykształconych ludzi. /// Lubisz dobre electro? Słuchaj audycji Electrohead: https://www.facebook.com/ElectroheadZG <-
Lucyna
Lucyna śr., 2010-06-16 14:27

przyjdę=)

przyjdę=)

Lucyna
Alchem
Alchem śr., 2010-06-16 17:29

Potwierdzam przybycie :)

:)

www.PamiatkaSlubu.com :: www.zone-a.com :: www.maschinenbeat.of.pl
krzysia
krzysia śr., 2010-06-16 21:45

i ja będę :)))

i ja będę :)))

krzysia
Abigail
Abigail pt., 2010-06-18 17:54