drukuj

Internauta: komputer, piwo i porno? "Tą grupą najłatwiej manipulować..."

Przeciętny internauta to osoba pijąca przed komputerem piwo i oglądająca pornografię?

Przeciętny internauta to osoba pijąca przed komputerem piwo i oglądająca pornografię?

Takie już nastały czasy, że wolności internetu najmocniej bronią ci, którzy jeszcze nie tak dawno próbowali wprowadzać cenzurę na forach zaś samych internautów porównywali do drobnych pijaczków oglądających pornografię przy butelce piwa.
W sprawie umowy ACTA jesteś:
Za
43% (6 głosów)
Przeciw
57% (8 głosów)
Razem głosów: 14
Zaloguj się, aby zagłosować.

W październiku 2010 roku posłowie Prawa i Sprawiedliwości zapowiedzieli powstanie specjalnego parlamentarnego zespołu, który miałby za zadanie „bardzo skrupulatnie filtrować" treści zamieszczane w Internecie. Posłowie i wolontariusze z ramienia PiS w szczególności mieli filtrować fora internetowe i reagować na wszelką krytykę posłów tej partii. W niektórych przypadkach wolontariusze mieli powiadamiać prokuraturę o możliwości popełnienia przestępstwa przez poszczególnych internautów i monitorować sprawę aż do wyjaśnienia.

Dwa lata wcześniej prezes Jarosław Kaczyński nie miał tak dobrego zdania o internautach, jak w ostatnich dniach. W jego wyobrażeniu, przeciętny internauta to osoba pijąca przed komputerem piwo i oglądająca pornografię. Aby zrozumieć niespodziewaną troskę o tych pijących i oglądających sprośne strony, w szczególności młodych ludzi, wystarczy przytoczyć jego wypowiedź z tego samego wywiadu udzielonego portalowi pis.org.pl: „wiadomo, kto ma przewagę w Internecie i kto się nim posługuje. Tą grupą najłatwiej manipulować, sugerować na kogo ma zagłosować".

Skoro prezes Kaczyński uważa, że grupą internautów najłatwiej manipulować, jego nagły wybuch miłości do nich przestaje mnie dziwić.

Obroną Internetu zajął się również poseł Janusz Palikot. Jednak kiedy pojawił się na manifestacji w Warszawie spotkała go niemiła niespodzianka. Na jego widok tłum skandował: „Hipokryta! Hipokryta!". Internauci, wbrew wyobrażeniom prezesa Kaczyńskiego i wielu innych polityków nie są grupą bezwolnych ludzi, którymi można manipulować. W tłumie protestujących znajdą się wyborcy wszystkich partii i jeśli wybrańcy narodu sądzą, że jest to pole, które można z łatwością zagospodarować politycznie, bardzo się mylą. Umowa ACTA jest problemem ogólnospołecznym a nie partyjnym. Jest to jedna z niewielu spraw w Polsce, która w jakimś stopniu zbliżyła do siebie różne środowiska niekiedy ideowo bardzo od siebie odległe. To świadczy o problemie, nad którym premier Tusk powinien się jak najszybciej pochylić, bo tylko on może go rozwiązać. Chyba, że burza medialna jest mu na rękę - ACTA zakończyła wielotygodniowe doniesienia o kłopotach w służbie zdrowia a kwestie budżetu zeszły na dalszy plan i są prawie niezauważalne. Teraz tylko wystarczy przeczekać kilkudniowe manifestacje, na których skupiły się wszystkie media, zwołać konferencje prasową i przepraszając zapewnić, że parlament nie ratyfikuje kontrowersyjnej umowy. Donald Tusk wie, że wyborcy mają pamięć dobrą, ale krótką. Za cztery lata mało kto będzie pamiętał o tej awanturze. Łatwiej jest uspokoić internautów informacją o nie ratyfikowaniu umowy, niż przekonać pacjentów do nowej polityki refundacji leków. Zwłaszcza, że starsi ludzie chętniej uczestniczą w wyborach i to o ich głosy chce walczyć partia Donalda Tuska a młodych internautów wystarczy najpierw „dopieścić" przeprosinami a później przestraszyć „dziadkiem Jarosławem". 

Zdjęcia

  • Przeciętny internauta to osoba pijąca przed komputerem piwo i oglądająca pornografię?

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
Jacek Budziński
Jacek Budziński ndz., 2012-01-29 21:21

Do Aleko

Coś słaby odzew na wpis, prawda? Nie wychodzi przekierowanie gniewu na PiS? Od 2007 roku rządzi Pana ulubiona PO i to ona ponosi pełną odpowiedzialność za swoje decyzje. Niech Pan przeczyta. Wiem, że zaboli, ale takie są realia:

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114884,11050556,Po_podpisaniu_ACTA__PO_traci_az_17_proc__poparcia.html?lokale=zielonagora

Pozdrawiam:)  
PS. Przypuszczam, że mój wpis uruchomi nareszcie dyskusję pod Pańskim wpisie:) 

 

Jacek Budziński
Aleko Bliznakopulu
Aleko Bliznakopulu ndz., 2012-01-29 23:02

Panie Jacku, według tych

@Jacek Budziński:

Panie Jacku, według tych samych sondaży, Pana ulubiona partia ma raptem 22% poparcia społecznego, niewiele więcej od Palikota. Cieszę się, że wróciła Panu wiara w sondaże, ale jestem przekonany, że wierzy Pan tylko tym, które wpisują się w Pana linię myślową. Ubliżająca jest sugestia, jakobym napisał artykuł w celu "przekierowania gniewu na PiS". Pokazałem tylko obłudę Kaczyńskiego jednocześnie sugerując cwaniactwo Tuska.

A.B.
Jacek Budziński
Jacek Budziński pon., 2012-01-30 04:24

Do Aleko

@Aleko Bliznakopulu:

Jeśli Pan się poczuł urażony to przepraszam, ale tak to odbieram. Na zasadzie jak to  władza ludowa odpowiadała na krytykę- a u was biją Murzynów:)  Napisał Pan:Panie Jacku, według tych samych sondaży, Pana ulubiona partia ma raptem 22% poparcia społecznego, niewiele więcej od Palikota.Cieszę się, że wróciła Panu wiara w sondaże, ale jestem przekonany, że wierzy Pan tylko tym, które wpisują się w Pana linię myślową.. .Nie odnosi Pan wrażenia, że ten wpis dotyczy także Pana:) Pozdrawiam

Jacek Budziński
Bogusia
Bogusia ndz., 2012-01-29 23:32

Mnie się ten artykuł

bardzo podoba. Chyba najbardziej z tych, co do tej pory poruszyły ostatnio głośny spór. Nawet p. Jacek nie może powiedzieć że prezes PiS tak nie mówił, bo słyszeli to wszyscy Polacy. Zgadzam się, że zarzut pod adresem autora jest krzywdzący. Przeczytałam, myślę, że ze zrozumieniem i nie dopatrzyłam się tego, co mu się sugeruje. Mnie, która nie zna na tyle problematyki umowy ACTA (mimo iż czytałam) nie przyszłoby do głowy tak zdecydowanie występować "za" lub "przeciw", jak czynią to ci, którzy jej wcale nie czytali, do czego się publicznie przyznają. Dlatego śledzę, czytam, słucham, żeby wyrobić sobie swoje zdanie.

To, że mała dyskusja pod artykułem, przypisywałabym niskiej ostatnio frekwencji na Mm-ce, szczególnie w weekendy.

B.H.-D.
Jacek Budziński
Jacek Budziński pon., 2012-01-30 04:28

Do Pani Bogusi

Pani Bogusia napisała:To, że mała dyskusja pod artykułem, przypisywałabym niskiej ostatnio frekwencji na Mm-ce, szczególnie w weekendy...
Pójdę dalej w swoim stwierdzeniu. Odnoszę wrażenie, że MMka powoli umiera. Jest kilka powodów.Szkoda, ale tak się dzieje.Pozdrawiam

Jacek Budziński
swierszczyk
swierszczyk pon., 2012-01-30 06:49

Wikeend się zbliża,...

@Jacek Budziński:

PIS w "telepatrzydle" poniża,....
w radiu krzyczy,...
i na MM-ce "ryczy",...
wolę szachów partyjkę,...
niźli na MM-ce "komentarza linijkę",...

Grunberg
Grunberg pon., 2012-01-30 09:28

Przyczyna umierania jest 

@Jacek Budziński:

Przyczyna umierania jest  CHĘĆ zrobienie przez Pana  z tego portalu tuby swoich  marnych dokonań i nachalne promowanie swojej osoby i Pi S,

Jacek Budziński
Jacek Budziński pon., 2012-01-30 09:50

Do Grunberg

@Grunberg:

A ja myśle, że to Pańskie wpisy są jedną z przyczyn:)Dużo zdrówka życzę. Wszelakiego;)

Jacek Budziński
Bogusia
Bogusia pon., 2012-01-30 10:20

Kulturalna dyskusja

@Grunberg:

i wymiana poglądów na pewno nie odstraszy Mm-kowiczów. Ja, mogę się wypowiedzieć we własnym imieniu. Jako, że należę do tych stałych w uczuciach, żal mi MM-kę opuścić, chociaż kilkakrotnie doznawałam po przeczytaniu agresywnych, złośliwych i nie na temat komentarzy, takiego odczucia i zadawałam sobie pytanie: "Co ja tu robię?" Od kilku osób, które się wycofały wiem, że właśnie z takiego powodu to zrobiły.
Różnię się w poglądach z p. Jackiem Budzińskim i często nie zgadzam, ale jego aktywność na Mm-ce pochwalam. Lubię też czytać  komentarze p. Jacka, bo zawsze są kulturalne z poszanowaniem osoby, z którą dyskutuje, czy polemizuje.

B.H.-D.
Grunberg
Grunberg pon., 2012-01-30 21:01

Czy Pani sugeruje , że ja

@Bogusia:

Czy Pani sugeruje , że ja Pana Jacka Budzińskiego obrażam lub nie jestem kulturalny. Co do szacunku to na niego trzeba sobie zapracować. Jak się Pani nie zgadza    z przedstawianymi   poglądami to trzeba  artykułować je, a nie siedzieć cicho  i mieć w następstwie rozterki moralne. Może Pani się podobają odpowiedzi nie na temat lub pokazujące ,że inni są jeszcze  gorsi bo mi nie. Osoba publiczna powinna  być transparentna w swoich wypowiedziach jak i poczynaniach. Nie przypuszczam ,by Pan   Jacek Budziński potrzebował adwokatów w swojej sprawie gdyż  jest na tyle osobą elokwentną ,że sam  do swoich racji przekonuje innych , którzy następnie na niego głosują.

Bogusia
Bogusia pon., 2012-01-30 21:14

Proszę

@Grunberg:

przeczytać raz jeszcze mój komentarz...ze zrozumieniem. Wyraziłam swoje zdanie, szanując pańskie, a przecież na tym chyba polega dyskusja na Mm-ce.

B.H.-D.
Grunberg
Grunberg pon., 2012-01-30 21:36

Pani nie dyskutuje tylko mi

@Bogusia:

Pani nie dyskutuje tylko mi imputuje pewne zachowania. Pani komentarz  był adresowany do mnie.  A jak się nie wie co odpisać to się pisze ,że  adresat nie umie czytać ze zrozumieniem/ w podtekście jest głupi jak but z lewej nogi  gdyż nie wie co poeta miał na myśli/.

Jacek Budziński
Jacek Budziński pon., 2012-01-30 17:50

Do Grunberg

@Grunberg:

Oto moje w/g Pana marne dokonania i to tylko z kadencji 2006-2010. Pozdrawiam
http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100323/GMINA_102/146879410

Jacek Budziński
Jacek Budziński
Jacek Budziński pon., 2012-01-30 17:47

Do Pani Bogusi

Dziękuję bardzo za ciepłe słowa:) Ma Pani rację. Agresywne i chamskie komentarze są na pewno jednym z powodów ucieczki ludzi z MMki. Sam ich często tutaj doświadczam, ale to koszt posiadania własnych ,a nie mainstreamowych poglądów. Pozdrawiam

Jacek Budziński
Aleko Bliznakopulu
Aleko Bliznakopulu pon., 2012-01-30 18:39

No, tak... pan ma "własne"

@Jacek Budziński:

No, tak... pan ma "własne" poglądy a ci, którzy się z panem nie zgadzają mają "mainstremowe". Widzi pan, to jest jeden z elementów braku kultury. Pan również obraża innych, ale robi to pan w bardziej wyszukany sposób, co w cale nie świadczy o pana kulturze, bardziej o wyrachowaniu. Ale przecież tylko pan ma własne poglądy. Ewentualnie jeszcze pańscy partyjni koledzy. Reszta nie myśli. Gratuluje panu poziomu.

A.B.
swierszczyk
swierszczyk pon., 2012-01-30 19:17

Coś Panie Aleko,...

@Aleko Bliznakopulu:

z tm własnym zdaniem Pana Jacka za daleko,...
ja w większości czytam przytaczane linki,...
do tego w tych linkach, (pip,...) i przecinki,...
świerszczyk już nic nie pojmuje,...
albo z niego sobie ktoś dworuje,...

Jacek Budziński
Jacek Budziński pon., 2012-01-30 22:07

Do Aleco

@Aleko Bliznakopulu:

Oczywiście ma Pan prawo do takiej  a nie innej oceny motywacji, które kierują moimi wpisami, tyle że nie maja one nic wspólnego z rzeczywistością. Niech Pan łaskawie zwróci uwagę, że pod koniec Pańskiego wpisu Pan wmawia mi wypowiedzi, których nigdy nie napisałem. Gratuluję poziomu i pozdrawiam:) Pańskiego poziomu kultury dyskusji nie zamierzam oceniać.

Jacek Budziński
Szambelan
Szambelan wt., 2012-01-31 06:19

Przemogłem się i przeczytałem "KULTURALNĄ WYMIANĘ POGLĄDÓW".

panie Jacku, pani Bogusiu ! - Czy macie (naiwną) nadzieję na logikę w wypowiedziach adwersarzy ?
 

Szambelan