drukuj

Interesy ponad wszystko

1.

(sxc.hu)

Wydarzenia w Afryce Północnej niepokoiły mnie od samego początku. Obawiałem się, że w końcu dojdzie zbrojnej interwencji w obronie interesów wielkich tego świata.

Nie o ludność tam chodzi a o ropę i inne dobra. 

Kadafi
jest mroczną postacią arabskiego świata, co nie przeszkadzało możnym ściskać się z nim i kupować od niego ropę i gaz . Wybaczono mu nawet terrorystyczne dzialania. Ten satrapa nie chce jednak oddać największych dóbr , ropy i gazu w obce ręce.  Podburzeni Libijczycy podobnie jak nasza " Solidarność " te dobra by oddali.

Wydarzenia w Afryce Północnej, podobnie jak przed laty w Europie Wschodniej nie wzięły sie z przypadku. Kto wspierał finansowo działania w Polsce, za czyje pieniądze obudził się słuszny protest polskiej klasy robotniczej dzisiaj już wiadomo. Libijczycy po czasie prawdę także poznają. Dzisiaj zostali wmanewrowani w kapitalistyczne uwodzenie. 

Przed 82 laty nasz wielki poeta, Julian Tuwim opublikował wiersz " Do prostego człowieka ".
Jego treść przemawia aktualnością w większości  postawionych tez. Warto go przeczytać przed poddaniem się propagandowej papce, która otacza nas zewsząd.

 Gdy znów do murów klajstrem świeżym
Przylepiać zaczną obwieszczenia,
Gdy „do ludności”, „do żołnierzy”
Na alarm czarny druk uderzy
I byle drab, i byle szczeniak
W odwieczne kłamstwo ich uwierzy,
Że trzeba iść i z armat walić,
Mordować, grabić, truć i palić;
Gdy zaczną na tysiączną modłę
Ojczyznę szarpać deklinacją
I łudzić kolorowym godłem, I judzić „historyczną racją”,
O piędzi, chwale i rubieży,
O ojcach, dziadach i sztandarach,
O bohaterach i ofiarach;
Gdy wyjdzie biskup, pastor, rabin
Pobłogosławić twój karabin,
Bo mu sam Pan Bóg szepnął z nieba,
Że za ojczyznę – bić się trzeba;
Kiedy rozścierwi się, rozchami
Wrzask liter pierwszych stron dzienników,
A stado dzikich bab – kwiatami
Obrzucać zacznie „żołnierzyków”. - -
O, przyjacielu nieuczony,
Mój bliźni z tej czy innej ziemi!
Wiedz, że na trwogę biją w dzwony
Króle z panami brzuchatemi;
Wiedz, że to bujda, granda zwykła,
Gdy ci wołają: „Broń na ramię!”,
Że im gdzieś nafta z ziemi sikła
I obrodziła dolarami;
Że coś im w bankach nie sztymuje,
Że gdzieś zwęszyli kasy pełne
Lub upatrzyły tłuste szuje
Cło jakieś grubsze na bawełnę.
Rżnij karabinem w bruk ulicy!
Twoja jest krew, a ich jest nafta!
I od stolicy do stolicy
Zawołaj broniąc swej krwawicy:
„Bujać – to my, panowie szlachta!”

Żadnej wojny, agresji nie da się usprawiedliwić, nawet tej w Libii ! 

Żal i smutek ogarnia, że my jako państwo tak mocno doświadczeni wojnami, popieramy te działania. 


* * *


Zobacz nas na facebooku: 

strona portalu Moje Miasto Zielona Góra

strona bezpłatnego tygodnika miejskiego MM Moje Miasto Zielona Góra

Zdjęcia

  • 1.
Pintaliano
Autor:Pintaliano

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
goral2011
goral2011 ndz., 2011-03-20 11:28

Polityka i ropa rządzą się swoimi prawami

Promujący w końcu postanowili pozbyć się promowanego. Chociaż uważam, że lepsze jest kapitalistyczne uwodzenie od bolszewickiego dobrobytu.

Tomasz R.
Pintaliano
Pintaliano ndz., 2011-03-20 12:40

Na przykład

@goral2011:

dla Irakijczyków.

Pintaliano
KOKO
KOKO ndz., 2011-03-20 12:46

...

Wybór między Kadafim a imperialistami z tzw. Zachodu to jak wybór między młotem a kowadłem.
I jedni, i drudzy wykorzystują i będą wykorzystywali Libijczyków dla własnych, partykularnych celów.
Niestety, ale powstańcy są manipulowani tak, jak byli robotnicy z Solidarności.
Jestem sercem z powstańcami. Mam nadzieję, że zwyciężą i przede wszystkim nie zostaną zmanipulowani przez kogokolwiek.

AmIright
AmIright ndz., 2011-03-20 14:11

Imperializm w wydanie USA jest subtelny

Zawsze towarzyszą mu hasła: "demokracja", "obrona", "troska o ludzi". Pytanie zatem jest proste: w tej chwili na całym świecie toczy się kilkadziesiąt konfliktów zbrojnych, czemu USA ( pod egidą NATO i z mandatem ONZ) angażują sie tylko tam gdzie jest ropa naftowa?

Zaiste ciekawe...

Kadafi "zmiękł" jak po ataku terrorystycznym nad Lockerby Amerykanie nalotami dywanowymi zrównali jego mocarstwo z ziemią. Po tych wydarzeniach Kadafi mieszkał w "wigwamie", i zdał sobie sprawę, że różnica sił jest zbyt duża.

Ale ropa jest droga, więc Kadafi szybko sie odbudował. Teraz grozi palcem, i choc moim zdaniem nadal jest słaby, to w obliczu broni jaką stał się współcześnie terroryzm można miec duże obawy. Kiedy Kadafi napisał wczoraj w listach do przywódców mocarstw, że uzbroi ludnośc cywilną, pomyślałem sobie: "uff!". Ale kiedy Kadafi wypowie światu wojnę w postaci ataków terrorystycznym, to mimo, że przegra (Libia to kraj pustynny, w przeciwieństwie do górzystego Afganistanu), może zginąc wiele niewinnych ludzi.

Robert Narkun (robertnarkun@o2.pl)
CzynnikLetalny
CzynnikLetalny ndz., 2011-03-20 14:16

W Serbii

@AmIright:

ropy nie ma, a USA brało udział w operacji zbrojnej.

Alles Muss Raus!
tomekrush part two
tomekrush part two ndz., 2011-03-20 14:44

Jugosławia

@CzynnikLetalny:

Wtedy to państwo nazywało się jeszcze Jugosławia:) A co do wypowiedzi Almrighta- cóż dziwić może że pan Almright zapomniał już lub co gorsza nie wiedział że to właśnie juesej wysłało swoje siły aż zza oceanu do państwa w którym nie było i chyba wciąż nie ma ropy by zapobiec totalnej rzezi ludzkości na którą zza płota przyglądały się bezczynnie siły wojskowe Holandii i innych europejskich państw. Warto o takich faktach pamiętać panie Almright zanim się "żandarma świata czyli juesej" podda krytyce czy też zarzuci im się surowcowy podbój świata:)

tomekrush
AmIright
AmIright ndz., 2011-03-20 17:11

Kulą w płot

@tomekrush part two:

Trudno naprawdę dyskutowac z kimś kto za przykład bezinteresownej interwencji podaje "kocioł bałkański", panie tomekrush i panie Czynniku (szczególnie po panu czynniku nie spodziewałem się az tak dużej ignorancji podłoża historycznego konfliktu).

Robert Narkun (robertnarkun@o2.pl)
CzynnikLetalny
CzynnikLetalny ndz., 2011-03-20 14:14

Nie zgadzam się z Waszymi teoriami spiskowymi, ani trochę

Bo fakty są takie, że to ludy północnej Afryki same, umęczone siermiężnością, w jakiej żyją, podniosły się z kolan. Przypomnę, że doszło do samospalenia mężczyzny w proteście przeciwko galopującym cenom żywności. To był akt inicjacji tej rewolty. W Tunezji i Egipcie reżimy obalono w miarę bezkrwawo. Jednak w Libii Kadafi postanowił mordować własny naród.

Czy ktoś z Was był kiedyś w Egipcie czy Tunezji ? Pewnie wielu. Ja też. Tyle że ja "zwiedziłem" cokolwiek więcej poza najbliższymi okolicami hotelu. I powiem jedno: największy obraz nędzy, jaki możemy zaobserwować w Polsce, jest niczym przy nędzy tamtejszej. Ja zredefiniowałem swoje pojęcie biedy. Biedy tym dotkliwszej, że wpisanej w życiorysy ludzi na trwałe. Bo u nas jak ktoś chce, z biedy wyjdzie. Tam nie ma jak. Poza tym u nas bieda występuje w enklawach, a tam jest powszechna. Więc ja się nie dziwię że wreszcie to runęło, bo tam się nie dało juuż żyć.

Jasne, można było stać z boku i się przyglądać co robi Kadafi. Tak samo, jak wszyscy stali z boku i nic nie robili w okresie międzywojnia, co doprowadziło do największej masakry w dziejach ludzkości - do II wojny światowej. Nikt sie nie przyglądał poczynaniom czerwonych Khmerów w Kambodźy, nikt nie reagował na ludobójstwo na Wołyniu, przy którym największe zbrodnie Niemców są niczym zabawa harcerzyków (piszę nie o ilości ofiar, a o sposobie zabijania).

Nikt. Efekty znamy.

Nie rozumiem tej retoryki, że zachód chce ropy. A my to kto jesteśmy ? Zachód, drodzy państwo. Jesteśmy członkami NATO i UE - najpotężniejszych obecnie organizacji, jakie istnieją. I należy się troszczyć o NASZE (jako zachodu) interesy, a nie biadolić nad tyranami.

Ja bardzo żałuję, że Tusk od razu stwierdził, że nasze wojsko nie weźmie udziału w operacji. Mamy przecież pokaźną flotę myśliwców bombardujących F16 (w wersji nowocześniejszej od tych które biorą udział w operacji nad Libią obecnie) - byłaby okazja do ich użycia w celach cokoolwiek innych niż loty szkoleniowe czy patrolowe. Wypróbować w boju, pokazać, że mamy lotnictwo bojowe zdolne do walki.

Alles Muss Raus!
AmIright
AmIright ndz., 2011-03-20 17:13

"Wypróbować w boju (...)

@CzynnikLetalny:

(...) pokazać, że mamy lotnictwo bojowe zdolne do walki." Naprawdę szkoda mi na Pana słów...

Robert Narkun (robertnarkun@o2.pl)
CzynnikLetalny
CzynnikLetalny ndz., 2011-03-20 20:04

Ulega pan

@AmIright:

medialnej papce. Tabloidy gdzieś tam kiedyś brzęczały, że F16 się psują. I tak to do nich przylgnęło, a tacy jak Pan ignoranci to kultywują.

Tym lotnictwem które posiadamy możemy rozpieprzyć wszystko co leży na południe od nas, aż po Turcję (tu byłby problem - mają liczebniejszą armię). Czy Pan w to wierzy, czy nie i czy to się Panu podoba, czy nie.

Niech Pan przestanie być takim ignorantem, poczyta to i owo, pogada z ludźmi czerpiącymi światopogląd i wiedzę ze źródeł innych niż Fakt czy GL (ta druga niestety ewoluuje w kierunku tej pierwszej).

Alles Muss Raus!
Pintaliano
Pintaliano pt., 2011-04-01 20:40

Co możemy rozpieprzyć naszymi F16 ?

@CzynnikLetalny:

Nie powołam się na Fakt ani GL lecz na opinię Tomasza Hypkiego. Jest on ekspertem
w zakresie lotnictwa, uzbrojenia i wojskowości oraz pełni funkcję Prezesa Agencji Lotniczej Altair oraz sekretarza Krajowej Rady Lotnictwa.
Według niego, mimo upływu kilku lat od zakupu, nasze F16 nie są zdolne do prowadzenia działań bojowych. Nie posiadają bowiem tzw. systemu AIDEWS, czyli indywidualnego systemu ochrony indywidualnej. Bez tego pilot nie dostaje informacji, że np. w jego stronę wystrzelono rakietę.
Nasz F16 dopiero w 2013 roku mają zostać wyposażone w ten system. Na razie nasze F16 nadają się tylko do szkoleń i to nie w pełnym zakresie.
Jeżeli do tego dodamy, że na 48 F16 mamy mniej niż 50 pilotów, a do ich sprawności wymagana jest ich ilość nie mniejsza od 72, to samo pokazuje naszą moc bojową.
CzynnikuLetalny, należysz chyba do tych, co uważają, że nasi piloci mogą latać nawet na drzwiach od stodoły. Tak powiedział nasz Prezydent będąc jeszcze szefem MON. Jak widać, mimo upływu lat, niewiele się zmieniło.
Rozpieprzyć możemy ale .....

Pintaliano
Maciek Gniazdowski
Maciek Gniazdowski ndz., 2011-03-20 14:54

dla mnie atak na Libię jest agresją na niepodległe państwo

Cieszę się, że w Polsce i ropy, i gazu jest na tyle mało, że nie grożą nam ruchy niepodległościowe i oderwanie Jasła, Sanoka i Gorlic do Ukrainy, że nikt nie zbombarduje nam ani Karlina, ani Rybaków przynosząc tę prawdziwą demokrację.
Może to i prawda, że niezadowolenie w Afryce Północnej narodziło się przed klawiaturą komputera, ale nie wierzę, że skorzystają na tym narody Afryki.
Oczywiście, protestują (i giną w protestach) zdeterminowani, głodni i ubodzy ludzie, ale umowy o eksport ropy i gazu będą podpisywać prezesi spółek. A lukratywne umowy o pomoc w odbudowie zniszczonego kraju podpiszą przedstawiciele narodu, który wysyłał bombowce i myśliwce. I tak to toczy się koło historii, łamiąc kości biedakom.

MaciekMG http://zgfoto.hekko.pl/
crazyceg
crazyceg ndz., 2011-03-20 19:58

Trzeba ostrzec Norwegię

@Maciek Gniazdowski:

o grożącej jej interwencji państw Zachodu aby zagrabić jej złoża gazu i ropy!

Z niczego powstałeś i niczym się staniesz.Cóż więc tracisz?NIC! http://picasaweb.google.com/crazycegla/Kolej#
Pintaliano
Pintaliano ndz., 2011-03-20 15:44

Do CzynnikLetalny i tomekrush part two.

Oprócz ropy są jeszcze interesy polityczne i militarne.
Proponuję przeczytać:
- http://www.gavagai.pl/nato/szachy.htm,
- http://www.gavagai.pl/nato/kalendar.htm,
- http://www.greendevils.pl/polityka/wojna_w_jugoslawii_cz1/sondej_1.html,
- http://www.sciaga.pl/tekst/21258-22-wspolczesne_konflikty_i_interwencje_....
To powinno ułatwić rozumienie zachodniej polityki zagranicznej, głównie USA i NATO.

Pintaliano
CzynnikLetalny
CzynnikLetalny ndz., 2011-03-20 19:59

Ależ załatwianie interesów

@Pintaliano:

politycznych i militarnych nie jest niczym zdrożnym, skoro można upiec dwie (trzy) pieczenie na jednym ogniu.

Ja nie rozumiem tego WQaszego gderania, naprawdę.

A Pan swoich interesów nie załatwia? Nie dba o nie ? Bo to to samo, tyle że w szerszej skali i na wyższym szczeblu.

Nie wiem jak Wy, ale ja wolę być obywatelem zachodu, który robi porządek (i interesy) tam gdzie trzeba, a nie afrykańczykiem, który - z reguły - (i tu nie wiem dlaczego) nie jestr zdolny do efektywnego zarządzania swoim krajem.

Alles Muss Raus!