drukuj

Gwałciciel okazał się fikcyjny, nagroda za pomoc w jego schwytaniu jak najbardziej realna

Strach

fot. Zitherica/sxc.hu

Gwałciciela nie ma, pieniądze za pomoc w jego schwytaniu wydano.

Oto jedno z kilku pytań, które zdałem prezydentowi Kubickiemu na ostatniej sesji Rady Miasta:

 

Proszę Pana prezydenta Kubickiego o wyjaśnienie kilku moich wątpliwości dotyczących rozdysponowania rezerw budżetowych w 2010 roku. Ze sprawozdania wynika, że wydano kwotę 24.390,- zł na nagrodę za informacje w sprawie ujęcia sprawców napadów na kobiety w Zielonej Górze. Czy rzeczywiście wypłacono tą nagrodę, skoro okazało się iż tych napadów nie było?

Sam doradzałem prezydentowi wyznaczenie tej nagrody, ale w życiu nie przypuszczałem,że zostanie wydana skoro nie było gwałciciela.Następne pytania , które się pojawiają to co mamy jako mieszkańcy z cyfrowej mapy oceniającej zagrożenie przestępczością i z ankiet, których wyników nie znam nie tylko jako radny, ale także jako nauczyciel?

Więcej... http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,35161,9737068,Gwalciciela_nie_bylo__Kto_dostal_za_niego_nagrode_.html#ixzz1OWHJUaFr

 

 

http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,35161,9737068,Gwalciciela_nie_bylo__Kto_dostal_za_niego_nagrode_.html

Zdjęcia

  • Strach
Nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie w III LO w Zielonej Górze.Od 2002 roku radny Rady Miasta Zielona Góra.
Jacek Budziński
Autor:Jacek Budziński

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
Bronicky
Bronicky wt., 2011-06-07 01:06

Ja bym zadał jeszcze jedno

Ja bym zadał jeszcze jedno pytanie:
Dlaczego prezydent Kubicki wydaje 50 000 zł na (niedoszłych) zwycięzców telewizyjnego teleturnieju, skoro w miejskiej kasie nie ma pieniędzy na kulturę, przez co wiele sztandarowych imprez nie dostało w tym roku dofinansowania z miasta?

Bardzo bym prosił, jeśli to możliwe, zadać to pytanie panu prezydentowi.

Jeszcze jedno pytanie, chociaż może już niezbyt aktualne:
Dlaczego zimą dojazd do nowej części Raculki (tej, przy której mieszka prezydent) był odśnieżony, natomiast przez starą Raculkę bez łopaty i pomocy kogoś kto pomoże wypchnąć samochód z zaspy nie można było przejechać?

Szczególnie zależy mi na odpowiedzi na pierwsze pytanie, bo na drugie w zasadzie samemu można sobie odpowiedzieć...

Pozdrawiam

Piotr Bronicki, Bronek http://myspace.com/grunbergpunx
jacek krassowski
jacek krassowski wt., 2011-06-07 03:42

podsumowując gdy coś śmierdzi

podsumowując gdy coś śmierdzi to chodzi o gówno albo o pieniądze

Jacek Krassowski
Grunberg
Grunberg wt., 2011-06-07 08:17

Kolejny art. ,którym Pan chce

Kolejny art. ,którym Pan chce się promować ale nie umieścił Pan odpowiedzi na to pytanie Pana Prezydenta.
Napluć , obrzucić błotem jest łatwo .

Jacek Budziński
Jacek Budziński wt., 2011-06-07 08:37

Do Grunberg

Nie umieściłem, ponieważ jeszcze nie otrzymałem odpowiedzi. Gdy otrzymam to umieszczę.Po części ma ją Pan w artykule GW(patrz link).Gdzie to obrzucanie błotem? Te FAKTY , o których piszę i o które się pytam?

Jacek Budziński
Grunberg
Grunberg wt., 2011-06-07 09:16

Jak nie ma się odpowiedzi na

Jak nie ma się odpowiedzi na zadane pytania to nie ładnie jest insynuować że jest drugie dno ,pozostawiać czytelników w niepewności itp.Trzeba być bardziej rzetelnym.

Jacek Budziński
Jacek Budziński wt., 2011-06-07 11:52

Do Grunberg

To proszę wykazać się rzetelnością i napisać, gdzie ja insynuję drugie dno? Pytam się DLACZEGO WYPŁACONO NAGRODĘ, SKORO NIE BYŁO GWAŁCICIELA?

Jacek Budziński
Grunberg
Grunberg wt., 2011-06-07 20:54

Nagroda miała wynieść 25 tys.

@Jacek Budziński:

Nagroda miała wynieść 25 tys. złotych a wydano 24. ogonem więc może nie chodzi tu o te same pieniądze. Może Policja oddała jakieś pieniądze o których Pan nie wie. Przecież nikt nikomu nie wypłaciła żadnej nagrody - osoba fizyczna.- tylko pieniądze z rezerwy przekazano Policji.
Tak zawsze jest jeśli ktoś nie ma nic do zaoferowania społeczeństwu w postaci własnych mądrych inicjatyw chwyta się ,, brzytwy ,, by zaistnieć.

Jacek Budziński
Jacek Budziński wt., 2011-06-07 21:02

Do Grunberg

@Grunberg:

Pański wpis właśnie potwierdza powiedzenie o chwytaniu się brzytwy.Chodzi nadal o tą samą kwotę 24 390 zł, zaokrągliłem ją pewnie wbrew zasadom do 25 tys.

Jacek Budziński
swierszczyk
swierszczyk wt., 2011-06-07 12:45

Środki na schwytanie gwałciciela

gdy to ten się nie udzielał
przeznaczono na prewencję
czy to źle?
chyba nie
warto wcześniej wydać chyba
niż po gwałcie chwytać w "dyba"

KOKO
KOKO wt., 2011-06-07 19:46

...

Rację ma pan Jacek. Nie powinno być, i zastanawiam się czy to nie podlega pod jakiś paragraf (nie orientuję się za bardzo w przepisach szczegółowych), że zapisuje się w budżecie jedno, a robi drugie.
W budżecie zapisano, że przeznaczono te fundusze (25 tys.) na nagrodę dla osoby która pomoże schwytać poszukiwanego. Te same pieniądze jednak przeznaczono na trzy cele:
- premia za pracę dla policjantów z pionu patrolowo-prewencyjnego 10 tys.,
- zakup przez policję oprogramowania do cyfrowej mapy oceniającej zagrożenie przestępczością 10 tys.,
- przeprowadzenie badań dotyczących przestępczości wśród nieletnich 5 tys.
źródło: GW
Misiak palnął, moim zdaniem, skandaliczne głupstwo.... JAK TO NIE MA SENSU ZMIENIAĆ NAZW?
I czy to nie podpada pod paragraf? Czy skarbówka teraz nie ukarze finansowo miasta? (wiadomo, że US co do grosza liczy....) Czy to się nie kwalifikuje jako "przestępstwo skarbowe"? Budżet musi być jak szwajcarski zegarek... Oj, tylko odliczać, jak wejdzie skarbówka do ratusza...
..
A pan Jacek... to dobrze, że zauważył tak rażący błąd w budżecie (to się bardzo chwali, en plus Jackowi!)... ale poniewczasie.
...
Bo kto uchwalił budżet? Radni.
Wyszło szydło z worka, że ktoś nie czyta prawa, które uchwala.
...
Moim zdaniem... winien jest zarówno prezydent, jak i winni są radni, którzy przyjęli uchwałę. Chyba, że coś przegapiłem... i do tej pory miasto nie ma uchwalonego budżetu...

Jacek Budziński
Jacek Budziński wt., 2011-06-07 20:10

DO KOlszaka

...Bo kto uchwalił budżet? Radni.
Wyszło szydło z worka, że ktoś nie czyta prawa, które uchwala...
I tutaj Krzysiu się mylisz.Rada Miasta uchwala budżet , w którym 500 tys zł (to minimum w stosunku do wielkości budżetu, które musimy uchwalić) stanowi rezerwę budżetową prezydenta.I to właśnie z tej puli prezydent wydał 25 tys. zł.Te 500 tys.zł są nieznaczone.Uchwalamy tylko ogólną kwotę.Problem prezydenta polega na tym,że zadanie nazwał inaczej, a na co innego wydał z tej puli 25 tys. zł.Pozdrawiam

Jacek Budziński
KOKO
KOKO wt., 2011-06-07 20:37

...

Aa, teraz rozumiem. Zarówno z GW, jak i z niniejszego artykułu tej informacji nie było i stąd nieporozumienie.
W takim razie ja nie za bardzo rozumiem w czym problem. Nie widzę go. Skoro nie schwytano gwałciciela, bo był wymyślony, to prezydent przeznaczył tak czy siak na policję. Kiedy trwało śledztwo, to wszyscy nie przypuszczali, że nie ma takiego gwałciciela. Cała Polska wręcz dała się złapać na ten "kawał". Prezydent wyznaczył nagrodę. Jak się okazało, że to zmyślona historyjka... no to prezydent coś musiał zrobić z tymi pieniędzmi, to je przeznaczył na policję. Dobrze zrobił. Jestem skłonny też przyznać trochę racji Grunbergowi. Ale ja tam nie wiem. Nie rozumiem o co chodzi w tej sprawie.

Jacek Budziński
Jacek Budziński wt., 2011-06-07 20:44

Do KOlszak

Nie musiał tych pieniędzy wydawać.To po pierwsze.Po drugie, jak już, mógł je wydać na przykład na wymianę dziadowskich kamer analogowych na cyfrowe w sieci miejskiego monitoringu.Wydał prawie 15 tys zł na rzeczy, które w mojej ocenie nijak nie wpływają na poprawę bezpieczeństwa w mieście(oprogramowanie+ankiety-patrz artykuł w GW).

Jacek Budziński
Grunberg
Grunberg wt., 2011-06-07 21:12

Chyba już Pan zapomniał ,ze

Chyba już Pan zapomniał ,ze Pan był inicjatorem założenia kamer w zielonogórskich przedszkolach na , które wydano 100000 zł . też są analogowe i do tego nikomu do niczego nie służą, następny bubel to Straż Miejska. Dla mnie prowadzenia analiz zagrożenia przestępczością jak i innych ankiet , wprowadzanie nowoczesnych programów komputerowych jest potrzebna - nie będę tego uzasadniał gdyż Pana nie przekonam.
Ma pan racje w jednym nie musiał tych pieniędzy Prezydent wydawać tylko włożyć do skarpetki i chwalić się ,że zrobił oszczędności - miał by Pan powód do folgowania sobie w tej materii. Tak żle i tak niedobrze.
Z zasad matematyki po zaokrągleniu to 24, tys. zł.

Jacek Budziński
Jacek Budziński wt., 2011-06-07 21:26

Do Grunberg

@Grunberg:

Przecież napisałem,ze zaokrągliłem wbrew zasadom do 25 tys,żeby nie pisać co chwilę 24.390 zł. W momencie montażu kamer w zielonogórskich placówkach oświatowych i szkołach w ofercie nie było jeszcze kamer cyfrowych.Do tego od początku mówiłem o konieczności stworzenia jednego miejsca monitoringu obrazu z kamer,żeby reagować na bieżąco.Proszę jednak uzasadnić koniecznośc oprogramowania do mapy , z której pewnie nikt lub niewielu korzysta, tak samo jak z wyników ankiet.

Jacek Budziński
Grunberg
Grunberg śr., 2011-06-08 08:17

Dla Pana informacji kamery

@Jacek Budziński:

Dla Pana informacji kamery cyfrowe są na rynku od 1990r. więc mija się Pan z prawdą.
Kamery te założono chyba ze 2 lata temu. Idąc tokiem Pana rozumowania to światło na przejściu dla pieszych koło LO nr 3 też jest nie potrzebne bo nikt z tego światła nie będzie korzystał lub mało kto. A był to świetny Pana pomysł. By na ulicy było bezpiecznie należało by założyć na jezdni spowalniacze , które by służyły całe 24 godziny .
Zlikwidować GUS , OŚRODKI BADANIA OPINII PUBLICZNEJ itp.
Gratuluje poczucia humoru.

Jacek Budziński
Jacek Budziński śr., 2011-06-08 17:56

Do Grunberg

@Grunberg:

To ja Panu gratuluję poczucia humoru. Spowalniacze chce Pan montować na drodze, po której jeździ autobus MZK? Widać, że Pan się na tym nie zna. Właśnie dlatego potrzebne są tam światła, chyba, że chce Pan aby powtórzyła się sytuacja opisana w linku poniżej, ale wtedy ponownie musiałbym pogratulować Panu poczucia „humoru”
http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,90794,8670927,Rozpedzony_malu...
4 lata temu mieliśmy aż i tylko 100 tys. na monitoring większości placówek oświatowych i szkół, stąd decyzja Urzędu Miasta, a nie radnych o wybraniu takiej a nie innej oferty. Nie przekona mnie Pan, że nie poprawiło to poziomu bezpieczeństwa przy szkołach, więc pora kończyć dyskusję.

Jacek Budziński
Grunberg
Grunberg śr., 2011-06-08 20:12

W dalszym ciągu gratuluje

@Jacek Budziński:

W dalszym ciągu gratuluje Panu poczucia humoru .Czytając Pana wpisy można w dalszym ciągu ubawić się po pachy.
Serdecznie pozdrawiam i życzę dalszej owocnej pracy. na niwie humoru.

Jacek Budziński
Jacek Budziński śr., 2011-06-08 21:45

Do Grunberg

@Grunberg:

4you2 :)

Jacek Budziński
Grunberg
Grunberg czw., 2011-06-09 08:15

Jeszcze kilka takich wpisów i

@Jacek Budziński:

Jeszcze kilka takich wpisów i Pan Rewers przyzna Panu ,, Honorowego Patisona,,, czego Panu z całego serca życzę gdyż jako nieliczny bardzo Pan na to zasługuje.
Serdecznie pozdrawiam.

Jacek Budziński
Jacek Budziński czw., 2011-06-09 15:57

Do Grunberg

@Grunberg:

A jeszcze kilka takich wpisów jakie Pan popełnia, a smerfy będą miały idealnego dublera jednego z nich-smerfa Marudy(ciągle marudził i nic się jemu nie podobało, a sam niewiele robił)Na MMce tylko Pan na to zasługuje.I jak zwykle na koniec naszej konwersacji życzę Panu dużo zdrowia.Wszelakiego;)

Jacek Budziński
Grunberg
Grunberg pt., 2011-06-10 09:55

Dziękuje za uznanie. Co do

@Jacek Budziński:

Dziękuje za uznanie. Co do Smerfa MARUDY to Pan też jest świetny w tej roli ,będzie nas już dwóch. Choć Pan jest lepszy gdyż ma Pan możliwości by coś zrobić , a nie robi nić pożytecznego dla ogółu mieszkańców . Tylko promuje swoja osobę poprzez robienie tz, dymu , zamieszania z którego nic pożytecznego nie wynika.Jest Pan Smerfem ,,Ważniakiem ,, , który nie znosi krytyki merytorycznej pod swoim adres.
W odpowiedzi jeśli takowa merytoryczna będzie proszę o nie wpisywanie linków promujących Pana i Pana partię.

Jacek Budziński
Jacek Budziński pt., 2011-06-10 15:29

Do Grunberg

@Grunberg:

Niech Pan się nie ośmiesza tego typu komentarzami.Mam jako radny możliwości i w pełni je wykorzystuję robiąc właśnie wiele rzeczy pożytecznych dla ogółu mieszkańców. Już kiedyś Pana odsyłałem do moich osiągnięć i to tylko z drugiej kadencji, ale widać nie dotarło lub nie chciało dotrzeć:
http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100323/GMINA_10...
Co do Marudy jednak sie różnimy.
Za mną przemawia wiele faktów i dokonań, za Panem tylko Pańskie opinie.

Jacek Budziński
Bronicky
Bronicky czw., 2011-06-09 11:02

A zmieniając temat

A zmieniając temat dyskusji.
Czy jest szansa zadania mojego pytania z pierwszego komentarza panu Kubickiemu?
Pozdrawiam

Piotr Bronicki, Bronek http://myspace.com/grunbergpunx
Jacek Budziński
Jacek Budziński czw., 2011-06-09 15:59

Do Bronicky

@Bronicky:

Oczywiście,że zapytam.Na sesji Rady Miasta 28 czerwca.Po otrzymaniu odpowiedzi podam ją Panu.Pozdrawiam

Jacek Budziński
Bronicky
Bronicky pt., 2011-06-10 11:58

Dziękuję bardzo :) Pozdrawiam

Dziękuję bardzo :)
Pozdrawiam

Piotr Bronicki, Bronek http://myspace.com/grunbergpunx
Grunberg
Grunberg pt., 2011-06-10 18:01

Panie Radny poczucie humoru w

Panie Radny poczucie humoru w dalszym ciąga Pana nie opuszcza. I tak trzymać. Merytorycznie odpowiem Panu takie sukcesy można osiągnąć opisując w ,, WINOGRONKACH,, i efekt był by taki sam.
Wypis z Pana osiągnięć.
6. Klub radnych PiS przeznaczył 200 tys. zł na poprawę korelacji sygnalizacji świetlnych na miejskich skrzyżowaniach dróg. Mam pytanie po ile była w Klubie PiS SKŁADKA.
Składanie propozycji do budżetu to nie są sukcesy to jest obowiązek radnego.

Pana dokonania jako Radnego można opisać dowcipem. Jedzie wozak przez miasto i krzyczy . Węgiel przywiozłem, węgiel przywiozłem . Koń odwraca się mówi do wozaka Ty przywiozłeś Ty.

Jacek Budziński
Jacek Budziński pt., 2011-06-10 18:28

Do Grunberg

Robi się pan coraz bardziej zabawny.Proszę wskazać chociaż jednego radnego lub prezydenta w Zielonej Górze, który finasuje inwestycje miejskie ze składek klubowych lub z własnych pieniędzy.Pańskich komentarzy nie muszę opisywać dowcipami, bo one same w sobie są pocieszne.Pozdrawiam;)

Jacek Budziński
Maciek Gniazdowski
Maciek Gniazdowski ndz., 2011-06-12 01:39

ABSURD!!! Sorry, że przykleiłem się do gwałciciela,

ale jak absurdy, to absurdy!
Bo absurdalna jest od paru dni prędkość MM-ki, porównywalna ze ślimakiem winniczkiem na podłożu z butaprenu! To wszystko mocno wyhamowało od ostatniej modernizacji (czy jakkolwiek się to nazywało) serwisu. Jeśli postęp ma na tym polegać, to od informatyków uchowaj nas, Panie!
Gdyby jednak, nie daj Boże, Pan Bóg nas nie wysłuchał, to, daj Boże, niech wysłucha głosu swego ludu Pan Marek Pakoński i zrobi wreszcie z tym porządek!
Inaczej, dalibóg, przeniosę się na portal Al-Dzaziry, czy innego Si-Aj-Ej i będziecie mieli moją niewinną duszyczkę na sumieniu! Gdyby nie Dolly Parton, która śpiewa mi właśnie 'To Know Him Is To Love Him' i łagodzi ból mej duszy, to jasny szlag trafiłby mnie na miejscu.
Panie Marku Pakoński, litości!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MaciekMG http://zgfoto.hekko.pl/
Marek Pakoński
Marek Pakoński pon., 2011-06-13 12:12

Zgadzam się, że to absurd

@Maciek Gniazdowski:

Wszystkie MM-ki to trapi. Nie jestem uprawniony zdradzać szczegóły ale mogę chyba napisać, że to problem dostawcy usług a nie nasz. To, co nęka MM to nie tyle błędy wewnętrzne, co padające serwery i problem z dostępem do nich.
Ani ja, ani wy nic w tym temacie nie zrobimy. Natomiast właściciel MM coś z tym robi. Co - tego nie napiszę. Ale będzie wkrótce lepiej.
Przepraszam najmocniej Was wszystkich - mnie to utrudnia życie tak samo, jak Wam, może nawet bardziej, bo ja MUSZĘ zmoderować, nawet, jeśli nie działa :( Ech...

-> Polecam myślenie. Wymagam go od wykształconych ludzi. /// Lubisz dobre electro? Słuchaj audycji Electrohead: https://www.facebook.com/ElectroheadZG <-
Marek Pakoński
Marek Pakoński pon., 2011-06-13 12:09

Panowie Budziński i Grunberg!

Jak widać, panów dyskusja to spór - i to mało merytoryczny. Proszę wrócić do tematu!

-> Polecam myślenie. Wymagam go od wykształconych ludzi. /// Lubisz dobre electro? Słuchaj audycji Electrohead: https://www.facebook.com/ElectroheadZG <-