drukuj

Cisza wyborcza na MM

Kategorie: Tagi:
Cisza wyborcza

Cisza wyborcza na MM-ce - zablokowane komentowanie (fot. sxc.hu)

Od dziś wieczór do godz. 21.00 w niedzielę na MM zostaną zablokowane komentarze. Jednocześnie informuję, że wyłączam wszystkim uprawnienia moderatorów. Wszystko to dla bezpieczeństwa podczas ciszy wyborczej.

Przepraszamy Was, ale na te dwa dni odbieramy Wam możliwość komentowania. Natomiast nadal możecie pisać swe artykuły - będziemy je moderować tak samo, jak zawsze.

* * *

Czym jest cisza wyborcza? To wyjaśnia Państwowej Komisji Wyborczej:

Zgodnie z art. 65 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 16 lipca 1998 r. — Ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw (Dz. U. z 2010 r. Nr 176, poz. 1190) *** od zakończenia kampanii wyborczej, aż do zakończenia głosowania zabronione jest zwoływanie zgromadzeń, organizowanie pochodów i manifestacji, wygłaszanie przemówień, rozdawanie ulotek, jak też prowadzenie w inny sposób agitacji na rzecz kandydatów i list kandydatów.

W okresie tym, potocznie określanym jako cisza wyborcza, dopuszczalne jest pozostawienie materiałów wyborczych umieszczonych na nośnikach przed jego rozpoczęciem, przy czym warunkiem koniecznym jest aby nośniki, na których umieszczone zostały materiały oraz emitowany obraz były statyczne.

Emisja reklam wyborczych na nośnikach, na których materiały reklamowe przewijają się, czasowo zmieniając prezentowany obraz, nie spełnia powyższego wymogu, dlatego też może zostać uznana za naruszenie ciszy wyborczej.

Przemieszczanie się pojazdów, w tym środków komunikacji miejskiej, w czasie ciszy wyborczej, na których umieszczono wyborcze materiały agitacyjne jest aktywną formą agitacji.

Drodzy MM-kowicze! Zdajemy sobie sprawę, iż dla Was będzie to niedogodność, jednak na wszystkich portalach w naszym kraju, aby uszanować postanowienia PKW, będą blokowane (lub opóźnione poprzez wnikliwą moderację) komentarze i wpisy. Wszystko to ze względu na możliwe próby łamania ciszy wyborczej bądź też prowokacji.

Zdjęcia

  • Cisza wyborcza
Czytam, oglądam, głaszczę koty.
Marek Pakoński
Autor:Marek Pakoński

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
Alicja Skowrońska
Alicja Skowrońska pt., 2011-10-07 18:14

A materiały gdzie są kandydaci?

W drodze do domu natrafiłam na kiełbasę. Wyborczą.
I żeby było dobrze, a nie agitka.

Pozdrawiam
Szambelan
Szambelan pt., 2011-10-07 18:53

Trudno ! Ale chociaż został wskazany WINOWAJCA - P K W

Odpocznie i mój komputer.
PAMIĘTAJCIE - Abyście w głosowaniu wycelowali w najlepszych.

Szambelan
Bogusław_ZG
Bogusław_ZG pt., 2011-10-07 19:49

Nie PKW a właściciel portalu :(

@Szambelan:

Chcą być bardziej święci od papieża. Materiały, artykuły zawierające elementy kampanii wyborczej mają być statyczne, ale nie wszystko na portalu.
Komentowanie artykułów o ślimaczku winniczku nie jest agitacją wyborczą,
każdy wie co mu grozi za złamanie ciszy. W ostateczności mogą być komenty moderowane przed upublicznieniem.
Większe portale takie jak WuPe, Onet, Interia i wiele innych nie wyłącza komentarzy.

Bogusia
Bogusia pt., 2011-10-07 19:00

Urlop

Dwie doby urlopu. Przyda się. Do miłego - po Wieczorze Wyborczym w telewizji. To dopiero będą emocje.

B.H.-D.
Alicja Skowrońska
Alicja Skowrońska pt., 2011-10-07 20:09

Nie chcę zapeszać...

Chyba u mnie zaczęli grzać.

Pozdrawiam
Bogusław_ZG
Bogusław_ZG pt., 2011-10-07 20:20

To chyba wszędzie zaczęli :)

@Alicja Skowrońska:

By ludziska w ciepłej chałupie siedzieli w niedzielę i nie szwendali się po obwodach wyborczych. :(
A to spryciule! Za komuny przykręcali ciepełko, a przed lokalem grochówką gorącą częstowali. :))))))))))

Bogusia
Bogusia pt., 2011-10-07 21:13

Czyżby

@Alicja Skowrońska:

kojarzyła to Pani z milszym przetrwaniem ciszy wyborczej? U nas grzeją od tygodnia, narazie niby próba centralnego ogrzewania, ale pogoda chyba się postara, żeby już tak zostało.

B.H.-D.
Alicja Skowrońska
Alicja Skowrońska pt., 2011-10-07 21:23

Jak ciepło to i miło.

@Bogusia:

A jak czytać w chłodzie? Jakąś godzinę temu dotarło do mnie, że nie założyłam dodatkowego swetra i mama jest ogrzana bo jeszcze dzisiejszego ranka, przed pójściem do pracy, opatulałam. Sama też czułam chłodzik.
Chyba też próba, ale jaka miła. Ciepła, cieplutka.

Pozdrawiam
KOKO
KOKO pt., 2011-10-07 20:49

...

No to trwa gorączka sprzątania autobusów MZK. Fiu, fiu. Bo jeśli nie uprzątną tego wszystkiego wyborczego ze swoich autobusów, to czeka MZK kara za złamanie ciszy wyborczej.
Pan Bogusław ma rację, ale nie do końca... komentarze musiałyby być moderowane... a z tego, co się orientuję obywatelscy moderatorzy działają społecznie i nie mają obowiązku być non stop do 21 w niedzielę. A Marek trzyma się ściśle harmonogramu pracy, więc też nie ma obowiązku być w weekend.
Więc najłatwiej wyłączyć MM-kę. :):):)
KIEDY GROCHÓWKĘ przed lokalem rozdawali???? O_O
Gdzie te piękne, och, czasy!!?? :(:(
Teraz to tylko papier dadzą, po uprzednim wylegitymowaniu. :((

Bogusia
Bogusia pt., 2011-10-07 21:20

Brak dostępu

@KOKO:

Obywatelscy moderatorzy nie mają dostępu do komentarzy.

B.H.-D.
robertgorski
robertgorski pt., 2011-10-07 20:52

Cisza wyborcza jest niezgodna

Cisza wyborcza jest niezgodna z konstytucją, ale kogo w naszym kraju obchodzi jakaś konstytucja. Proszę nie traktować mojej wypowiedzi jako atak na MM. Chodzi mi o chore prawo.

www.rowerowa.zgora.pl
Pintaliano
Pintaliano pt., 2011-10-07 21:01

Robert,

@robertgorski:

czy Ty zamierzasz robić za naczelnego konstytucjonalistę ?
Wyhamuj, bo inaczej wylądujesz w Trybunale Konstytucyjnym i kto będzie organizował te fajne imprezy rowerowe.

Pintaliano
robertgorski
robertgorski pt., 2011-10-07 21:28

Art. 54

@Pintaliano:

Nie zamierzam, więc po co ta złośliwość?:)

http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/2.htm

1.Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji.

2. Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz koncesjonowanie prasy są zakazane. Ustawa może wprowadzić obowiązek uprzedniego uzyskania koncesji na prowadzenie stacji radiowej lub telewizyjnej.

www.rowerowa.zgora.pl
Pintaliano
Pintaliano pt., 2011-10-07 21:36

Przecież wiesz, że lubię Ciebie,

@robertgorski:

ale tylko poza polityką. Złośliwości u mnie się nie doszukuj bo je nie ma.

Pintaliano
robertgorski
robertgorski pt., 2011-10-07 21:41

Ja też Pana lubię ;)

@Pintaliano:

Ja też Pana lubię ;)

www.rowerowa.zgora.pl
Alicja Skowrońska
Alicja Skowrońska pt., 2011-10-07 20:53

Ja pamiętam, że był kwiatek dla pierwszego obywatela...

... przed lokalem wyborczym.
Grochówka? Na jakiś piknikach gdy pojawiało się wojsko.

Lubię ciszę wyborczą. Odpocznę, poczytam, coś posłucham. Lepiej niż w święta.

Pozdrawiam
Bogusław_ZG
Bogusław_ZG pt., 2011-10-07 21:06

Kwiatek w każdym lokalu wyborczym

@Alicja Skowrońska:

a grochówka w gminnych, jak ludziska z kilku wiosek musieli polami do gminy docierać. :)

KOKO
KOKO pt., 2011-10-07 21:08

...

@Bogusław_ZG:

Kwiatki zostały. Zwykle stoją na tych ławach przykrytych zieloną płachtą w lokalach (czasami pamiętającą "Mroczne Czasy PRL-u"). :P Ale kwiatków wyborcom zabroniono ruszać. Kwiatki należą do PKW. :):)

Alicja Skowrońska
Alicja Skowrońska pt., 2011-10-07 21:12

Toś mnie Krzysztofie trafił.

@KOKO:

Kwiatki należą do PKW? One takie na stałe? Od poprzednich wyborów samorządowych, a wcześniej prezydenckich w ubiegłym roku? I czekają na następne wybory?

Pozdrawiam
KOKO
KOKO pt., 2011-10-07 21:23

...

@Alicja Skowrońska:

No... chyba co wybory to są nowe kwiatki, ale pewności nie mam.
Swoją drogą interesujące jest, na jakie tym razem postawili kwiatki i czy musieli jakieś konkursy czy przetargi wśród kwiaciarni robić??

Alicja Skowrońska
Alicja Skowrońska pt., 2011-10-07 21:26

A w swojej bachusikowej sondzie też masz ciszę wyborczą?

@KOKO:

Może by się w końcu powiodło mnie zalogować i wrzucić jakiś komentarzyk?

Pozdrawiam
KOKO
KOKO pt., 2011-10-07 21:03

...

"cisza wyborcza jest niezgodna z konstytucją" - grubo przesadzasz Robercie, mimo że zdołałem w zarodku zdusić śmiech, zapytam się ciebie poważnie, z którym konkretnie artykułem konstytucji???
Ale grochówka (idąc za komentarzem Bogusława) była onegdaj przed lokalem!!

Pintaliano
Pintaliano pt., 2011-10-07 21:10

Miałem pecha,

@KOKO:

biorąc udział we wszystkich wyborach od 1966 roku ani razu nie trafiłem na grochówkę. Wydaje mi się, że lepiej takich bzdur nie powtarzać bo zaczną funkcjonować jako " święta prawda ".
Nie każdy pozna się na wysublimowanych żartach Bogusława_ZG.
Chyba, że się mylę to proszę o oświecenie.

Pintaliano
Bogusław_ZG
Bogusław_ZG pt., 2011-10-07 21:26

I pewnie od 1966 roku głosował Pan w ZG

@Pintaliano:

To jasne, że o "suchym pysku" :)))
Ja napisałem o gminach, gdzie wioski były bardzo odległe, a komunikacja kulawa.
Te wiadomości mam z przekazów rodzinnych, ale i sam taką garkuchnię w czasie wyborów widziałem na Zamojszczyźnie. Grochówka była prima. :)))
A może Pan miał pecha trafić na słabiutkich działaczy KRN?

robertgorski
robertgorski pt., 2011-10-07 21:29

Zanim się Krzysiu zaczniesz

@Bogusław_ZG:

Zanim się Krzysiu zaczniesz śmiać, poczytaj ze zrozumieniem art. 54
Myślenie nie boli

http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/2.htm

www.rowerowa.zgora.pl
Bogusław_ZG
Bogusław_ZG pt., 2011-10-07 21:33

Przecież ja Bogusław jestem :|

@robertgorski:

Mamusia do dzisiaj mówi do mnie Boguś.
:)))))))))))
O mamuniu. Jak ja mam na imię??? :(

KOKO
KOKO pt., 2011-10-07 21:39

...

@robertgorski:

Nie ma to jak stosować chwyty erystyczne, ale ja się do tego poziomu nie zniżę.
Konstytucję znam dobrze i uważam, że to ty nie masz racji. Krótkie hasełka na skojarzenia (bo wierzę, że jesteś inteligentnym i bystrym): "agitacja wyborcza", "na rzecz kandydatów i list kandydatów", "wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji". Agitacja to wg Słownika Języka Polskiego: "zjednywanie zwolenników dla jakiejś sprawy". Nie bardzo to mi pasuje do a) "wolności wyrażania swoich poglądów" czy b) "pozyskiwania i rozpowszechniania informacji"..
Marek zacytował art. 65 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 16 lipca 1998 r.
Jak mi nie wierzysz, to pójdź do prawnika (po uprzednim uiszczeniu u niego opłaty; chyba że skorzystasz z usług społecznego prawnika) i się przekonasz, że się mylisz.

robertgorski
robertgorski pt., 2011-10-07 21:43

Rozumiem, że socjaliści mają

@KOKO:

Rozumiem, że socjaliści mają problem z czytaniem ze zrozumieniem, dlatego dodam jeszcze Art. 8

1. Konstytucja jest najwyższym prawem Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Przepisy Konstytucji stosuje się bezpośrednio, chyba że Konstytucja stanowi inaczej.

Ustawa jest aktem podrzędnym w stosunku do konstytucji, zapłać prawnikowi, to może Ci to wytłumaczy ;)

www.rowerowa.zgora.pl
Pintaliano
Pintaliano pt., 2011-10-07 21:33

Kula trafiła w płot.

@Bogusław_ZG:

W Zielonej Górze mieszkam od 2010 roku. Na wsi głosowałem przez 20 lat.
Zamojszczyzna zaś, to moje rodzinne strony, tam zostałem poczęty. Może mamy wspólnych przodków ?

Pintaliano
Bogusław_ZG
Bogusław_ZG pt., 2011-10-07 21:43

1980 rok, wczesna wiosna.

@Pintaliano:

Nie pamiętam czy to sejmowe czy do rad narodowych, może jedno i drugie.
Zawoziłem tam im "strategiczny" towar do grochówki. :)))

Alicja Skowrońska
Alicja Skowrońska pt., 2011-10-07 21:09

Ja kojarzę kiełbasę wyborczą.

Swoją oddałam bezdomnym. Chłopy zdurniały. I już zaczęli czy ze mną wszystko w porządku. Mówili, że mogą dać jedzenia ile tylko chcę. Pod moim naciskiem w końcu przejęli kabanosy.

Pozdrawiam
Bogusław_ZG
Bogusław_ZG pt., 2011-10-07 21:28

Kabanosy???

@Alicja Skowrońska:

O kurde, nawet bym listę poparcia podpisał. :))))))))))))))))))))))

Alicja Skowrońska
Alicja Skowrońska pt., 2011-10-07 21:34

Prawdziwe, żywe kabanosy.

@Bogusław_ZG:

I ulotka kandydata. Była też muzyka i koniki. Dlatego zadałam pytanie (pierwszy tutaj komentarz) bo bym jeszcze puściła. Ale zapomniałam, że p. Marek po po godz. 17 też ma wolne.
Chyba, że dam post factum jako ciekawostkę.

Pozdrawiam
Bogusław_ZG
Bogusław_ZG pt., 2011-10-07 21:49

Nie pisz który kandydat,

@Alicja Skowrońska:

bo Ci w kominiarkach do chałupy wpadną. A Pan Marek jeszcze jakąś banicję zada.
Cholera wie co gorsze. :(

Alicja Skowrońska
Alicja Skowrońska pt., 2011-10-07 21:53

Kabanosy, grochówka, ustawa zasadnicza...

... a niektórzy potwierdzają, że nie są względem siebie złośliwi bo mają wspólne ścieżki czy też znajdują wspólne korzenie. I jak mają ustalić, czy są już krewniakami skoro zabiorą nam zabawki?
Czyli przed ciszą jest całkiem spory rejwach.
Ktoś wie kiedy nas wyłączą?

Pozdrawiam
KOKO
KOKO śr., 2011-10-12 00:36

...

Szukałem odpowiedzi w internecie na stwierdzenie czy cisza wyborcza jest niezgodna z konstytucją. Takowej nie znalazłem. Potem zadzwoniłem do mojego przyjaciela, który jest dobrym prawnikiem. Mam więc pewność, że miałem rację.
Art. 7 pkt. 1, art. 104, 105 pkt. 1 i 2 Kodeksu Wyborczego - nie są sprzeczne z konstytucją z art. 54 rozdziału II konstytucji. Wyjaśnienie jest bardzo proste i zawiera się w art. 104 i 105.
Nie wyjaśnię tego szczegółowo, zwłaszcza po co najmniej niegrzecznym i nie pierwszym stosunku robertagorskiego do mnie w dyskusjach, w których się nie zgadzamy. Ja dyskutować mogę z każdym, ale z kulturą i poszanowaniem innych, on niejednokrotnie stosował różne chwyty erystyczne (nawet polecałem Schopenhauera, by się oduczył ich w dyskusjach). Niejednokrotnie ten użytkownik stosował wobec mnie argumenty ad personam i insynuował mi, że się nie znam, że jestem głupi itp. W dyskusji nad legalnością ciszy wyborczej ponadto, mam wrażenie, że bardziej zachował się jako polityk a nie student prawa. I co więcej przytyki Szambelana pod moim adresem, zwracając się do mnie per panie magistrze są o niebo lepsze, od tego, jak ze mną robertgorski tutaj rozmawiał, gdy się nie zgadzaliśmy. Szambelan też jest czasami nie do wytrzymania, ale przynajmniej trzyma poziom w odróżnieniu od robertagorskiego. Dlatego po tym komentarzu będę go ignorował totalnie zarówno w rzeczywistości, jak i w internecie. Mam dość. Nie mam aż tyle cierpliwości, jak pani Bogusia. Ja mam po prostu już tego dość.
Może i Redaktor Dyżurny widzi to inaczej, ale ja zawsze (gdy tylko się z robertemgorskim nie zgadzaliśmy) poczuwałem się uderzony chwytami erystycznymi robertagorskiego, tak też i było tym razem.
Oficjalnie kieruję do użytkownika robertagorskiego PLONK. Dla mnie od teraz jest najzwyczajniejszym trollem. Już od tej linijki.
I bardziej ufam dobremu prawnikowi, koledze, niż takiemu trollowi, który uważa się za studenta prawa. A jak taki troll dalej będzie wierzył, że cisza wyborcza jest niezgodna z konstytucją, to niech sobie idzie do TK. Droga wolna.

Marek Pakoński
Marek Pakoński śr., 2011-10-12 15:48

Wszystko wynika z kwestii interpretacji

@KOKO:

Cisza wyborcza ma chronić przed agitacją. W konstytucji nie ma zapisu o prawie obywatela do agitacji.
Każdy obywatel ma prawo wyrażać swe poglądy. Podczas ciszy wyborczej niepublicznie.
...
Zgadzam się z tym, że użytkownik robertgórski stosuje argumenty ad personam w stosunku do użytkownika KOlszak. Traktuję ten wpis jako formę zgłoszenia i uznaję ją. Ostrzegam użytkownika robertgorski i proszę o prowadzenie dyskusji bez wycieczek osobistych.

-> Polecam myślenie. Wymagam go od wykształconych ludzi. /// Lubisz dobre electro? Słuchaj audycji Electrohead: https://www.facebook.com/ElectroheadZG <-